دو خبر از جشنواره یاس/ اعلام آثار بخش سینمای جهان

اعضای هیات انتخاب مسابقه جهان متشکل از فرشته طائرپور، امید روحانی و محمدمهدی یادگاری با ارزیابی 125 فیلم رسیده به این مسابقه 11 فیلم را برای رقابت در مرحله نهایی انتخاب کردند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس؛ اعضای هیات انتخاب مسابقه جهان متشکل از فرشته طائرپور، امید روحانی و محمدمهدی یادگاری با ارزیابی 125 فیلم رسیده به این مسابقه 11 فیلم را برای رقابت در مرحله نهایی انتخاب کردند. همچنین ستاد اعضای شهر این جمعه امام با رامسر در یاس ویدیویی فیلم المللی بین جشنواره سومیناجرایی اعضای ستاد اجرایی سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس در رامسر با امام جمعه این شهر حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی دیدار و گفتگو کردند. 

رقابت 11 فیلم در مسابقه جهان جشنواره یاس

آثار راه يافته به مرحله نهايي مسابقه جهان به شرح ذیل است:
«كتاب انتقام» به كارگرداني  جرج کاسینلو از اسپانيا
«جك» به كارگرداني ادوارد برگر از آلمان
« زندگي بي‌جان » به كارگرداني اوبرتو پاسولینی از انگلستان
« هيچ وقت دير نيست » به كارگرداني جیاکومو کمپیوتی از ايتاليا
«خانه شوم » به كارگرداني  کن کوک از سنگاپور
«دو زن » به كارگرداني ورا گلاگلوا ، تولید مشترک فرانسه، لتونی و روسیه  
« كيك تابه‌اي هاي موزي و بچه‌هاي شفته‌پلو » به كارگرداني دان ولدهوریزن ازهلند
«آنتوان چخوف» به كارگرداني  رنه فرت از فرانسه
«بازگشت به ميدان » به كارگرداني کیلیان ریدهوف از كشور آلمان
«حبيب آقا » به کارگردانی محمد حمزه ای از ایران

« پريدن از ارتفاع كم » به کارگردانی حامد رجبی از ایران ، 11 فیلمی هستند که در مرحله نهایی مسابقه جهان ، سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس به رقابت می‌پردازند.

در این دوره از جشنواره فیلم یاس بخش مسابقه بین الملل شامل مسابقه جهان و مسابقه چشم انداز آسیا است که مسابقه چشم انداز آسیا برای اولین بار است که در این بخش از جشنواره گنجانده شده است. با پایان مهلت فراخوان بخش مسابقه بین الملل در مجموع 163 اثر ویدیویی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 125 اثر به مسابقه جهان و 38 اثر به مسابقه چشم انداز آسیا تعلق دارد.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس به دبیری حسین مسافرآستانه از یازدهم مهر ماه به مدت یک هفته در شهرهای رامسر، تنکابن و چالوس برگزار می‌شود.

دیدار اعضای ستاد اجرایی جشنواره یاس با امام جمعه رامسر

اعضای ستاد اجرایی این جشنواره که به منظور نظارت و هماهنگی درخصوص برنامه سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس در رامسر به سر می برند شب گذشته با امام جمعه رامسر دیدار و گفت‌وگو کردند. دراین دیدار که اعضای ستاد برگزاری، حسین مسافرآستانه دبیر جشنواره ، مهدی سجودی مشاور استاندار و جمعی از مدیران و مسئولین شهر حضور داشتند، پیرامون نقش و جایگاه هنر سینما_ویدیو در جامعه و تاثیرات مثبت آن بر خانواده ها گفت‌وگو شد و از آقای مسافر به جهت پرداختن به موضوعات دینی و مذهبی در آثار تولیدی موسسه همچون" نغمه های محمدی"، "مجموعه آیین هم آوایی"، "نوای آشنا" تقدیر و تشکر به عمل آمد.
 
سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس به منظور تشویق فیلم سازان و تقدیر از سازندگانی که مبادرت به تولید آثاری با مضامین اسلامی و ملی کرده‌اند و  در صددند تا عالی‌ترین‌ مفاهیم انسانی را در قالبی هنرمندانه کشف و بیان کنند، از تاریخ 11 تا 16 مهرماه سال جاری در استان مازندران و به دبیری حسین مسافر آستانه برگزار می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار