نقض حقوق بشر در ترکیه

بنابر گزارش اعضای پارلمان انگلیس، دولت ترکیه برای خاموش کردن صداهای مخالف، حقوق شهروندانش را نقض می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، به دنبال مطرح ‌شدن اتهام فساد مالی علیه تعدادی از اعضای دولت اردوغان در سال 2013، فشارها بر رسانه‌ها و مردم این کشور افزایش یافت. اعضای پارلمان انگلیس در گزارشی اقدامات رجب طیب اردوغان — رئیس‌جمهور کنونی و نخست‌وزیر وقت — را برای سرکوب مخالفان دولت، نقض حقوق بشر نامیدند.

در نواری که از صدای اردوغان حین گفتگو با پسرش بلال منتشر شده، او از میلیون‌ها یورو پول مخفی‌شده در تعدادی خانه  صحبت می‌کند. اردوغان اتهامات فساد مالی را رد می‌کند و آن‌ها را توطئه فتح‌الله گولن، واعظ مخالف دولت، و طرفدارانش برای سرنگونی دولت ترکیه می‌داند. 

حزب حاکم عدالت و توسعه به دنبال رسوایی مالی دولت در سال 2013، همه طرفداران فتح‌الله گولن را از کار در نیروی پلیس و دستگاه قضا برکنار کرد. بسیاری این اقدام حزب مذکور را که اردوغان رئیس سابق آن بود، هم‌سو با توقف تحقیقات درباره پرونده فساد مالی اعضای دولت می‌دانند.

بنابر نظرسنجی اخیر در این کشور، میزان محبوبیت حزب حاکم از 40.9 درصد به 39.3 درصد کاهش یافته است. کارشناسان معتقدند این مسئله احتمال پیروزی حزب عدالت و توسعه را در انتخابات ناگهانی آینده با تردید روبرو می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار