مدیرعامل فرودگاه مهرآباد:

میانگین تأخیرات طولانی پروازها به بیش از یک ساعت رسید

مدیرعامل فرودگاه مهرآباد از میانگین تأخیرات طولانی پروازها خبر داد و گفت: میزان تأخیرات طولانی 10 ساعته به بیش از یک ساعت رسیده است.

علی رستمی مدیرعامل فرودگاه مهرآباد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه میزان جابجایی مسافران در سه ماهه تابستان نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش یافته است گفت: متأسفانه ما در بخش پروازی به دلیل کوچک بودن تایپ هواپیماها با کاهش روبرو شده‌ایم.

وی در ادامه افزود: در گذشته سیاست شرکت فرودگاه‌ها به سمت بزرگ کردن نوع تایپ هواپیماها بود اما به دلیل تحریم‌ها، نوع تایپ هواپیماها کوچک شده و همین موضوع باعث شده بین 50 تا 60 مسافر در هر پرواز جابجا شود.

مدیرعامل فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: در حقیقت تعداد افزایش پروازها با بزرگ‌تر شدن تایپ هواپیماها امکان‌پذیر است و ورود هواپیماهای جدید و با سن پایین در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها، وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی است.

رستمی تصریح کرد: متأسفانه سن ناوگان هواپیمایی کشور افزایش یافته و با توجه به اینکه ورود هواپیماهای جدید یک پروسه سنگین و هزینه‌بری است سعی کرده‌ایم با مدیریت مالی بهتر بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

مدیرعامل فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه میزان تأخیرات هواپیماها به دلیل سن بالای ناوگان هواپیمایی کشور است گفت: این موضوع باعث شده تأخیرات در برخی از ایرلاین‌ها بیشتر شود.

وی یادآور شد: متوسط تأخیرات بسیار طولانی در ناوگان هوایی یک ساعت و 12 دقیقه است و متوسط تأخیرات بین 30 دقیقه تا یک ساعت، نیم ساعت است.

رستمی اظهار داشت: امیدوار هستیم با ورود ناوگان هوایی جدید و با سن پایین بخشی از این تأخیرات را جبران کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار