مجمع عمومی سازمان ملل؛ آخرین فرصت اوباما برای استفاده از یک تریبون مهم جهانی

وال استریت ژورنال نوشت: موضع نظامی روسیه در سوریه، برنامه رئیس‌جمهور آمریکا را در مجمع عمومی سازمان ملل تحت الشعاع قرار داده است.

مجمع عمومی سازمان ملل؛ آخرین فرصت اوباما برای استفاده از یک تربیون مهم جهانی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مطلبی به قلم کارول لی نوشت: اساساً سخنرانی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل آخرین فرصتش برای استفاده از یک تریبون مهم جهانی است تا بر دستورالعمل سیاست خارجی‌اش در زمانیکه در سال پایانی دوره ریاست جمهوری اش با چالش های جدیدی مواجه است، پافشاری کند.

تحولات خاورمیانه(غرب آسیا) متزلزل که هر روز نیز پیچیده تر می شود، آزمونی برای اوباما خواهد بود در حالیکه وی تلاش می کند همزمان اهداف سیاسی بلندمدت تر خود در موضوعاتی مثل توسعه جهانی و تغییر آب و هوا را نیز پیش ببرد. 

موضع تهاجمی تر روسیه در سوریه و عراق برنامه سه روزه اوباما را در مجمع عمومی سازمان ملل تحت الشعاع قرار داده است. برهمین اساس اوباما قصد دارد پس از بیش از دو سال، روز دوشنبه با ولادیمیر پوتین دیدار کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین برای یافتن نقشی برای واشینگتن در بحران جهانی مهاجران که جنگ داخلی سوریه آن را تشدید کرده است، تلاش می کند.

قرار است اوباما روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند. این سخنرانی نقشه راه رویکرد و نحوه عملکرد اوباما در شانزده ماه باقی مانده از دوره ریاست جمهوری اش خواهد بود. انتظار می رود پاییز آینده نیز اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند، در آن زمان تنها مدت بسیار کوتاهی از دوره ریاست جمهوری اش باقی مانده است.

براساس برنامه ریزی ها پوتین نیز روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد. تحولات خاورمیانه موضوع اصلی سخنان این دو شخصیت مهم سیاسی خواهد بود.

اما برنامه کاری اوباما در نیویورک از روز یکشنبه تا سه شنبه نشان می دهد رئیس جمهور قصد دارد در حوزه های سیاسی دیگر نیز گام های بلندی بردارد. روز یکشنبه وی در نشست سازمان ملل درباره توسعه جهانی سخنرانی کرد. اوباما از دیگر کشورهای ثروتمند خواست تا در چنین موضوعاتی به ویژه بحران مهاجران همکاری بیشتری داشته باشند.

اوباما همچنین روز دوشنبه با نخست وزیر هند دیدار خواهد کرد. هدف اوباما از این دیدار تلاش بیشتر در زمینه تغییر آب و هوا است. دولت آمریکا امیدوار است هند را متعهد کند تولید گازهای گلخانه ای را قبل از این که رهبران جهانی توافق بین المللی را در جریان مذاکرات پاریس در دسامبر تکمیل کنند، کاهش دهد.

اوباما همچنین روز سه شنبه با رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا دیدار خواهد کرد. این نخستین دیدار رسمی پس از آغاز دوباره روابط دیپلماتیک آمریکا و کوبا در ماه جولای خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار