اولین نشست استانی ستاد اجرایی پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای

اعضای ستاد اجرایی پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای از سوی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی معرفی شدند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در این نشست سید محمد شروین اسبقیان رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای در تبریزگفت : نمایشی از مشارکت ، همدلی و همزبانی و توانمندی مدیریتی ورزشی را در مسابقات آسیایی زورخانه ای به ایران اسلامی و آسیا نشان خواهیم داد.

وی افزود : پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای را در تبریز با حمایت های وزیر ورزش و جوانان ، استاندار آذربایجان شرقی ، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای ، شهردار و اعضای شورای اسلامی تبریز ، سازمان ورزش شهرداری را در بالاترین استانداردها برگزار می کنیم و فرهنگ اصیل و اسلامی ایرانی خود را به سفیران ورزشی قاره کهن نشان داده و از سوی دیگر با برگزاری بدون نقص جایگاه ورزش اصیل پهلوانی و زورخانه ای را در آسیا نشان خواهیم داد.

سید محمد شروین اسبقیان در این آیین تصریح کرد: ورزش زورخانه و کشتی پهلوانی، میراث فرهنگی ملموس آذربایجان و ایران است که باید در ترویج و معرفی آن به جهانیان کوشا باشیم.

وی پیشینه ورزش پهلوانی و زورخانه ای را در استان و تبریز را بسیار قدیمی دانست و افزود : آذربایجانشرقی و تبریز قهرمانان و پهلوانان نامی و بزرگی را به ورزش و جامعه کشور معرفی کرده که سالهای سال در اذهان عمومی باقی مانده و خواهد ماند .

در این نشست میر معصوم سهرابی جانشین ستاد اجرایی مسابقات آسیایی زوخانه ای و مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز گفت: در کنار میزبانی این مسابقات ، همایش بین المللی ورزش زورخانه ای، جوانان و صلح جهانی نیز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد:در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان برگسترش این ورزش معنوی در صدد برگزاری این مسابقات هستیم و امیدواریم بتوانیم نقش موثری در توسعه ورز زورخانه ای و پهلوانی در کشور و شهرمان داشته باشیم.

وی ادامه داد: نقش اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای آذربایجان شرقی در این مسابقات بی بدیل است و همه دست به دست هم داده ایم تا یکبار دیگر نام نیک تبریز را در میادین بین المللی و اینبار با ورزشی که مزین به نام مولایمان امیرالمومنین(ع) است بر سر زبانها بیاندازیم.

مدیرعامل سازمان ورزش اذعان داشت: علاوه بر برگزاری این مسابقات، یک همایش علمی با عنوان ورزش‌های زورخانه‌ای، جوانان و صلح جهانی نیز در 14 مهرماه و در سالن پتروشیمی و با حضور مهمانان عالی رتبه داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

سهرابی تاکید کرد: در حاشیه این مسابقات نخستین مرکز توسعه بین‌المللی آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای جهان نیز در سازمان ورزش شهرداری تبریز و در سالن ورزش پهلوانی خطیب افتتاح خواهد شد.

وی گفت: ورزش پهلوانی به عنوان میراث معنوی بشریت در یونسکو به نام کشورمان ثبت شده و ما وظیفه داریم آئین‌های پهلوانی ایران را به تمام دنیا صادر نموده و در بسط و گسترش این ورزش تلاش کنیم.

در این نشست میرمعصوم سهرابی به سمت جانشین ستاد اجرایی ، ابراهیم فیروزی دبیر ستاد اجرایی ، سردار غلام عسگر کریمیان مسئول کمیته فنی و مسابقات ، حبیب ستوده نژاد کمیته اجرایی و آماده سازی ، عادل بناکار کمیته تدارکات و پشتیبانی ، امیر تقی زاده کمیته حراست و امنیت ، یعقوب محمدعلیپور کمیته دبیرخانه ،علیرضا هادی کمیته پزشکی ،بهزاد جهانی کمیته تشریفات ،مهدی شیرازی فر کمیته روابط عمومی و رسانه ها ، احد آریامنش کمیته فرهنگی ، خانم لیلا یار محمدی کمیته امور بین الملل معرفی شدند.

7 مهر ماه تیم های روزخانه ای ، مربیان و مرشدان و ورزشکاران شرکت کننده در پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای وارد تبریز شده و تا 13 مهر ماه در آموزش زورخانه ای و مرشد در 4 مرکز باستانی تبریز شرکت کرده و 13 مهر ماه نیز کشتی گیران پهلوانی ، میهمانان افتتاحیه ، همایش ، کادر فنی و اجرایی و روسای فدراسیونهای خارجی وارد تبریز خواهند شد.

همچنین همایش و نشست علمی و بین المللی ورزش زورخانه ای جوان و صلح جهانی روز سه شنبه 14 مهر برگزار و بعد از ظهر مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد.

رقابت های سه گانه زورخانه ای ، هنرهای فردی و مسابقات کشتی پهلوانی و جلسات هیئت رییسه جهانی ، اسیایی و هئیت رییسه اجرایی جهانی 15 تا 17 مهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار