اصفهان؛

افزايش اختيارت استان ها بايد در راستاي ارتقاي سرعت و صحت در پاسخگويي به مردم باشد

استاندار اصفهان گفت: اختيارات بايد به گونه اي به مسئولين استان تفويض شود كه آن ها بتوانند در پاسخگويي به مردم با سرعت، صحت و شتاب بيشتري برخورد كنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رسول زرگرپور در جلسه اي كه پيرامون افزايش اختيارات استان ها در امور اجرايي دولت و با حضور مديران دستگاه هاي اجرايي استان برگزار شد، اظهارداشت: در طول سال هاي بعد از انقلاب برقراري توازن بين اختيارات مقامات استاني و ملي يكي از مباحثي بوده كه در همه ي دولت ها مطرح شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه مقامات ملي به دليل اينكه مسئوليت هاي بيشتري دارند بايد اختيارات بيشتري نيز داشته باشند، افزود: علي رغم اين موضوع بايد يك توازني بين مسئوليت ها برقرار باشد.

وي اضافه كرد: مسئولين استاني بايد در بحث توازن منطقه اي و انتظاراتي كه از آن ها در قبال اين مسئوليت ها وجود دارد، پاسخگو باشند و در اين راستا بايد اختياراتي به مسئولين استاني داده شود.

رسول زرگرپور با بيان اينكه در تمام برنامه هاي پنج ساله در خصوص برقراري اين توارن و افزايش اختيارات يك يا دو ماده آورده شده است، عنوان نمود: برخلاف اين مواد به دلايل مختلف تا به امروز اختيارات مقامات استاني كمتر شده و اختيارات مقامات ملي افزايش يافته است.

زرگرپور تصريح كرد: در طول يكسال گذشته افزايش اختيارات استان ها، از مواردي بوده است كه استانداران سراسر كشور در همايش هاي خود پيگيري مي كردند.

مدير ارشد استان با اشاره به اينكه مفهوم افزايش اختيارات استان ها؛ افزايش اختيارات استانداران نيست؛ گفت: مفهوم آن افزايش اختيارات مقامات استان در بخش ها و دستگاه هاي مختلف است.

استاندار اصفهان افزود: مجموعه ي از اين اختيارات تهيه و در اجلاس مشترك استانداران و هيأت دولت ارائه شد كه بخشي از اختيارات وزارتخانه ها به مديران استان تفويض و توسط هيئت دولت ابلاغ شد.

وي با اشاره به اينكه اختيارات ابلاغ شده كمتر از انتظار استانداران بود، گفت: در اجلاس اخير استانداران و هيأت دولت مجددا اين موضوع پيگيري شد و مقرر گرديد كه تا پايان امسال اختياراتي را كه دستگاه ها استاني مي توانند در اختيار بگيريند از طريق وزرا و وزارتخانه ها احصا شود و مجددا مجموعه ي اين پيشنهادات به هيأت دولت برود و هيأت دولت نيز مجدداً تصميم گيري و ابلاغ نمايد.

رسول زرگرپور با اشاره به مرور اختيارات تفويض شده در اين جلسه، اظهارداشت: اختيارات خوبي تفويض شده است ولي انتظارات مديريت استان را در بخش ميراث فرهنگي، محيط زيست، آب، برق، گاز و صنعت برآورده نمي كند.

زرگرپور با تاكيد بر اينكه دستگاه ها بايد تا پايان اين ماه اختياراتي را كه فكر مي كنند براي تسهيل در كارها و سرعت بخشيدن به پاسخگويي به مردم و رشد و توسعه ي استان نياز دارند را احصا كنند، عنوان نمود: اختيارات احصا شده بايد هم به وزارتخانه ها ي مربوطه و هم به مديريت استان ارسال شود تا استانداران بتوانند در اجلاس بعدي خود با هيأت دولت مطرح كنند.

استاندار اصفهان در پايان اظهارداشت: اين اختيارات بايد به گونه اي به مسئولين استان تفويض شود كه آن ها بتوانند در پاسخگويي به مردم با سرعت، صحت و شتاب بيشتري برخورد كنند و مقداري از بروكراسي موجود استان كاهش يابد


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.