مشهد؛

راه اندازی نخستین خانه صادرات خراسان رضوی در روز ملی صادرات

بمنظور راه اندازی خانه صادرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مشهد قرارداد منعقد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئیس اداره تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: خانه صادرات با هدف توسعه و ترویج فعالیتهای تجارت خارجی با محوریت صادرات و همکاری متخصصین این حوزه تشکیل می شود.

ناصر بهزاد افزود: در خانه صادرات فعالیتهای پژوهشی، مطالعاتی و تحقیقاتی درباره کشورهای هدف صادراتی به شیوه ای هدفمند و علمی در قالب دوره های آموزشی با مدیریت اتاق بازرگانی انجام می گیرد.

وی خانه صادرات را مکانی برای ایجاد روابط دیپلماتیک در حوزه تجارت و ملاقات و مذاکره با هیات های خارجی دانست و گفت: با ایجاد این فضا، پذیرش، تفاهم نامه ها و قراردادها برای تسهیل تجارت منعقد می شود.

بهزاد با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای راه اندازی خانه صادرات خراسان رضوی پنج میلیارد ریال اعتبار به اتاق بازرگانی پرداخته، افزود: طبق این قرارداد، سازمان به عنوان کارفرما و اتاق هم به عنوان پیمانکار، خانه صادرات خراسان رضوی را در روز ملی صادرات در مشهد راه اندازی می کنند.

این مسوول ایجاد برند واحد شرق کشور را یکی دیگر از اهداف راه اندازی خانه صادرات برشمرد و گفت: در این حوزه گروهی از متخصصین برندهای کالاهای صادراتی را پیگیری می کنند تا از فروش کالاهای ایرانی با برندهای خارجی و معرفی کالاهای مرغوب ایرانی در خارج از کشور برای جلوگیری از سوء استفاده سایر کشورها جلوگیری شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.