پاپ فرانسیس بار دیگر نظام سرمایه‌داری را تقبیح کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان در مجمع عمومی سازمان ملل گفت عطش بیش از حد برای کسب قدرت و ثروت، جهان را به نابودی می‌کشاند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، دیروز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، حرص برای کسب قدرت و ثروت بیشتر را عامل تشدید فقر در دنیای کنونی دانست. او همواره سرمایه‌داری بی‌حساب در جهان را تقبیح می‌کند و از منتقدان آن به حساب می‌آید. 

پاپ فرانسیس از رهبران جهان خواست حداقل امکانات شامل مسکن، کار و زمین را برای آسایش مردم خود فراهم کنند. او همچنین هشدار داد آینده انسان‌ها در سراشیبی سقوط قرار دارد.

رهبر 78 ساله کاتولیک‌های جهان در بخشی از سخنرانی خود به محیط زیست نیز پرداخت و گفت بحران در این حوزه می‌تواند حیات انسان‌ها را به خطر بیاندازد. او در پایان سخنرانی خود برای آرامش روح قربانیان حادثه 11 سپتامبر دعا کرد.

جمعیتی 80 هزار نفره اتوموبیل پاپ را هنگام خروج از مجمع عمومی سازمان ملل مشایعت کردند. او سپس به مدیسون اسکوئر گاردن، از مراکز عمومی و تفریحی نیویورک، رفت تا با 20 هزار نفر از علاقه‌مندانش دیدار کند. 

این نخستین سفر رهبر لاتین‌تبار کاتولیک‌های جهان به آمریکا است. رئیس‌جمهور آمریکا و معاونش در فرودگاه از او استقبال کردند. پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر سابق کاتولیک‌های جهان، نیز سال 2008 از این کشور دیدن کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار