انتشار تصاویر خانوادگی همکار صمیمی برای گرفتن انتقام

پلیس فتا خراسان رضوی عامل انتشار مطالب کذب در شبکه اجتماعی تلگرام را دستگیر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت : در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فرد ناشناسی با ایجاد پروفایلی در شبكه اجتماعی تلگرام و درج تصاویر شخصی و خانوادگی وی موجب هتك حیثیت و آبروریزی او شده بررسی موضوع در دستور كار كارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
 
سرهنگ "سید محسن عرفانی" افزود: كارشناسان پلیس فتا با جستجو در فضای سایبر و جمع آوری ادله جرم، عامل راه اندازی پروفایل مذكور را شناسایی و دستگیر كردند.
 
 
متهم كه همکار شاكی بوده و به دلیل اختلاف بین آنها اقدام به انجام این عمل مجرمانه کرده که در مواجهه با مدارك و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
 
 
سرهنگ عرفانی از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از برخی جرایم در فضای مجازی مانند انتشار عکس در این فضا از ذخیره عکس و تصاویر خانوادگی بر روی گوشی موبایل خودداری کنند.
 
 
وی به تمامی افرادی كه به هر نحو اقدام به هتك حیثیت در محیط مجازی می كنند، هشدار داد و گفت: بر اساس قانون جرائم رایانه ای هر كس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات هتك حیثیت شهروندان را فراهم کنند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محكوم می شود.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار