داعش در یک سال 10 هزار نفر را اعدام کرد

گروه نظارت بر حقوق بشر اعلام کرد ترویست‌های داعش در یک سال گذشته بیش از 10 هزار زن، مرد و کودک را در سوریه و عراق اعدام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل؛ آمارهای منتشر شده بوسیله دو گروه نظارت بر حقوق بشر در سوریه و عراق نشان می‌دهد، بیش از 10 هزار زن، مرد و کودک سوری و عراقی در یک سال گذشته به دست داعش اعدام شده‌اند. این آمار غیر از کشته‌شدگان غیرنظامی در عملیات تروریستی، انفجار انتحاری و نبردهای زمینی است.

در سوریه طی یک سال گذشته 3 هزار و 207 نفر به دست داعش اعدام شدند که 98 نفر از آنها زن و 76 نفر کودک زیر 18 سال بودند. بیشترین آمار اعدام‌ها در سوریه به شهر تدمر مربوط می‌شود. هزار و 858 اعدامی در سوریه شهروند غیرنظامی بودند. البته ده‌ها پسر جوان سوری مجبور به شرکت در عملیات انتحاری شدند که در این آمار گنجانده نشده است. 906 سرباز ارتش سوریه، 239 نیروی مخالف دولت و 185 عضو داعش از دیگر اعدامی‌های سوریه به دست این گروه تروریستی هستند. 


در عراق اوضاع به مراتب بدتر بود زیرا 7 هزار و 700 نفر در این کشور به دست داعش اعدام شدند. در موصل 2 هزار و 100 نفر و در انبار هزار و 900 نفر اعدام شدند. این دو استان طی یک سال گذشته تحت کنترل داعش بوده است و بیشترین آمار اعدام‌ها به این دو شهر مربوط می‌شود. 250 اعدام در استان دیاله و 110 اعدام در کرکوک صورت گرفت. در عراق 60 درصد اعدامی‌ها سربازان دولتی و 40 درصد شهروند غیرنظامی بودند.
غیرنظامیان و سربازان اغلب با شلیک گلوله، غرق شدن، کمربند انفجاری، سنگسار، پرتاب از بلندی و ... اعدام می‌شوند. البته در این آمار هزاران نفری که جان خود را در ناآرامی‌های داخلی، انفجار انتحاری و ... از دست داده‌اند، گنجانده نشده است.
 
داعش در این مدت صدها تصویر و فیلم از اعدام‌ متهمان به جرایمی مانند همجنس‌گرایی، توهین به مقدسات، راهزنی، قتل، ارتداد و جاسوسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است. در این آمار 5 هزار ایزدی که هنگام فرار با شلیک گلوله داعش از پای درآمدند، گنجانده نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار