معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

گردشگری یک تعامل و جاده دوطرفه است

برای معرفی جاذبه‌های دیدنی کشور نیازمندیم تا رسانه ملی در حوزه‌های تبلیغی و فرهنگ‌سازی زمان بیشتری را در نظر بگیرد.

مرتضی رحمانی‌موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص صنعت گردشگری گفت: گردشگری یک تعامل و یک جاده دوطرفه است. وقتی که عده‌ای به یک کشور می‌آیند و شهروندان کشور به جاهای دیگر دنیا سفر می‌کنند، در این فرآیند، ما موظفیم شرایط را برای هر دو مسیر فراهم کنیم تا ضوابط و چارچوب‌های مربوط رعایت، همچنین حقوق مسافرین هم تأمین شود.

وی مطرح کرد: چارچوب و وظایف ما در بحث تبلیغ و معرفی مقاصد مختلف در ملی سال‌های گذشته اجرایی نشده است. همچنین در بحث توسعه زیرساخت‌ها اگر کسی را به منطقه‌ای دعوت می‌کنیم باید امکانات اقامت و پذیرایی را فراهم کنیم که خوشبختانه در دو سال اخیر توانسته‌ایم تنوع را در همه جای کشور بین فعالان گردشگری حاکم کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نگاه ما این است که در نقاط دور دست کشور ظرفیت گردشگرپذیری را ایجاد کنیم. همچنین ما نیازمند این هستیم که در حوزه‌های تبلیغی و فرهنگ‌سازی رسانه ملی وقت و توضیح بیشتری برای معرفی جهت‌دار بر اساس چارچوب‌ها و سیاست‌های کلان دولت گذاشته شود تا ما بتوانیم قشرهای مختلف جامعه را با برنامه‌های خود آشنا کنیم. با گردشگری می‌توانیم شاهد رونق اقتصادی، اجتماعی مناطق مختلف باشیم.

معاون گردشگری در خصوص این که چقدر در دولت یازدهم و در صنعت گردشگری به موفقیت رسیدیم، اظهار داشت: صنعت گردشگری یک شاخصی دارد. باید در شرایط عرضه و تقاضا کیفیت و تنوع خدمات داشته باشد تا برای مسافر امکان انتخاب سفر با خارج سخت‌تر باشد یعنی در داخل کشور شرایط و زمینه‌ها فراهم باشد. همچنین زمانی که تبلیغات در حوزه تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی کامل باشد، مردم هیچ موقع حاضر نیستند مشقت چندین ساعت پرواز را در دنیای بیگانه داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار