توقیف کشتی حامل سلاح و مواد مخدر با پرچم نروژ

نیروهای امنیتی کنیا کشتی حامل سلاح و موادمخدر با پرچم نروژ را در آب‌های این کشور توقیف کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ کشورهای آفریقای شرقی به کانالی برای انتقال هروئین افغانستان به اروپا تبدیل شده‌اند. نیروهای امنیتی کنیا اعلام کردند یک کشتی باری را که پرچم نروژ بر آن نصب شده بود، حاوی حجم قابل توجهی از مواد مخدر و سلاح، در آب‌های این کشور توقیف کرده‌اند. 

نیروهای امنیتی و گارد ساحلی در آفریقای شرقی با مشکلات زیادی به دلیل قاچاق موادمخدر از مسیر آبی این کشورها به اروپا مواجه هستند. کمبود امکانات و نیروهای زبده موجب می شود در مقابله با قاچاقچیان تلفات سنگینی دهند. "فرانسیس وانجوحی،" فرمانده گارد ساحلی کنیا در این باره گفت: مقادی زیادی مواد مخدر و سلاح گرم از این کشتی ضبط شد. عملیات ردیابی قاچاقچیان هنوز ادامه دارد و ارائه جزئیات بیشتر در این باره ممکن است عملیات را با خطر مواجه کند. خدمه کشتی که اغلب چینی هستند مدعی شدند از محموله‌ای که حمل می‌کردند اطلاعی نداشتند و در اقیانوس هند آن را به عنوان یک بار تجاری تحویل گرفته بودند. این کشتی از بندر بمبئی سفر خود به سمت اروپا را آغاز کرده بود.

پلیس کنیا ژوئیه (تیر) 341.7 کیلوگرم هروئین را از یک کشتی خارجی در سواحل مومباسا کشف و ضبط کرد. مومباسا دومین شهر بزرگ کنیا است که در بندرگاه آن سوخت و دیگر کالاها را وارد و چای و قهوه را صادر می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار