پافشاری کاخ سفید بر حمایت از تجاوز عربستان به یمن

سخنگوی کاخ سفید ضمن حمایت از عملکرد همپیمانان آمریکا در رابطه با یمن، تاکید کرد راهکار حل بحران این کشور راهکار سیاسی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید بار دیگر اذعان کرد، آمریکا پشتیبانی لازم را از هم پیمانان خود از جمله عربستان سعودی و دیگر کشور های حاشیه خلیج فارس نسبت به یمن داشته است. این در حالی است که وی ادعا کرد: ما همچنان نگران خشونتها در یمن و تاثیر آن بر شرایط انسانی در این کشور هستیم. 

وی افزود: ما همچنان از تمامی جناح ها در این کشور می خواهیم که در مذاکراتی که سازمان ملل قصد دارد آنرا آغاز کند و در تلاش برای یافتن راه حلی سیاسی برای درگیریهای این کشور است، شرکت کنند.

ارنست ضمن توجیه تجاوز سعودی ها به یمن، افزود: آمریکا تا کنون پشتیبانی لازم را از هم پیمانانمان از جمله عربستان سعودی و دیگر کشور های حاشیه خلیج (فارس)که «نگرانی به جایی» درباره اوضاع امنیتی در مرزهای جنوبی خود دارد، داشته است. ما از همه طرف ها می خواهیم که شکیبا باشند زیرا در نهایت همانند هر منازعه ای و در مقایسه با یمن راه حل در اینجا نمی تواند از طریق راه حلی نظامی باشد بلکه در نهایت به موفقیت در مذاکرات دیپلماتیک وابسته است.
وی در خصوص برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک افزود: برنامه دیدارهای رئیس جمهور اوباما درحاشیه این اجلاس هنوز نهایی نشده است. انتظار داریم که در روز های آتی بتوانیم جزئیات بیشتری را اعلام کنیم.

جاش ارنست تصریح کرد: ژنرال آلن بیش از یک سال است که در مقام نماینده ویژه آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش، مشغول به کار است.این نشان دهنده تعهد راسخ وی به تلاشش در این پست است.در هفته های اخیر وی مصاحبه ای با یک شبکه تلویزیونی داشت.او در این مصاحبه درباره تلاشهایش برای تقویت ائتلاف بین المللی برای نابودی و تضعیف گروه تکفیری صهیونیستی داعش سخن گفت. او به روش های مختلف پیشرفت های صورت گرفته در این ائتلاف را بیان نمود. نمونه خوبی را که در این رابطه می توانم به آن اشاره کنم به تعهدی است که ما از ترکیه دریافت کرده ایم. این تعهد شامل برداشته شدن گام های بیشتر از طرف ترکها برای افزایش مشارکت نظامی و همچنین اجازه استفاده از زیر ساخت های نظامی این کشور از طرف آمریکا می شود. این موضوع سبب افزایش تسهیل عملیات های نظامی در داخل سوریه می شود.

وی در ادامه اظهارات خود ضمن توجیه ناکامی های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در مبارزه با این گروه تروریستی گفت: ژنرال آلن در یک سال اخیر نقش مهمی در تقویت ائتلاف بین المللی و پیشرفت های آن بر گروه تکفیری صهیونیستی ضد داعش داشته است.وظیفه اصلی ژنرال آلن کمک به تقویت ائتلاف بین المللی بوده است و همانطور که بارها اعلام کردیم تلاشهای وی در یک سال گذشته فشرده و غیرمنتظره بوده است. در ماه اوت گذشته شاهد انتقادات فراوانی درباره این موضوع که آمریکا تا چه حد می تواند در ایجاد یک ائتلاف واقعی بین المللی برای مبارزه با گروه تکفیری صهیونیستی داعش موفق باشدو از تمامی اجزای راهبرد خود ضد این گروه استفاده کنیم، وجود داشت. حقیقت این است که هم اکنون شاهد حضور 60 کشور از جمله ترکیه در این ائتلاف هستیم. اخیرا شاهدیم که فرانسه و انگلیس هم پیمانان ما در حال بررسی گسترش حضور خود در این ائتلاف هستند، همه این موارد شواهدی دال بر موفقیت تلاشهای دیپلماتیک ما برای تقویت ائتلافی است که به دنبال تضعیف و نابودی فوری گروه تکفیری صهیونیستی داعش است که ژنرال آلن به خاطر تلاشهایش شایسته تقدیر است. 

وی  درباره مقاله چاپ شده در نشریه نیویورک تایمز درباره اینکه پنتاگون به نظامیان آمریکایی دستور داده است که درباره موارد آزار و اذیت جنسی کودکان که در درون پلیس افغانستان مشاهده می شود، سکوت کنند، گفت: «جان کمبل» فرمانده نیرویهای آمریکایی در افغانستان بیانیه ای در این رابطه منتشر کرده است. در این بیانیه وی این موضوع را به طور شفاف اعلام کرده است که در ماموریت هایش در افغانستان این رویه کاری هرگز وجود نداشته است.او این موضوع را به طور شفاف اعلام کرده است که وی به تمامی نیروهای تحت امرش دستور داده است که هرگونه موارد مشکوک تجاوز جنسی را به فوریت به سلسله مراتب فرماندهی گزارش داده شوند و او همچنین اعلام کرده است که این موارد باید به دولت افغانستان گزارش شوند تا آنها گام های ضروری را برای اجرای عدالت علیه  سربازان افغانی بردارند.او گام هایی در جهت ارائه گزارش مستقیم به رئیس جمهور غنی برداشته است. دولت افغانستان اعلام کرده است که تلاش های خود را برای تحقیقات درباره موارد مطروحه و سپرده شدن افراد مقصر به دست قانون دو چندان خواهد کرد.

جاش ارنست درباره چین گفت: آمریکا در رفتار چین در فضای سایبری نگران است. ما به روش های گوناگون نگرانی خود را درباره این موضوع اعلام کرده ایم. نگرانی های ما در این رابطه تنها به یک مورد محدود نمی شوند و گوناگون هستند اما نگرانی اصلی ما از این است که دولت چین از حمله به اطلاعات اقتصادی و فنی محرمانه شرکت های آمریکایی حمایت می کند تا بتواند به منافع اقتصادی دست یابد. این موضوعی است که ما از مدت ها پیش نگران آن بوده ایم. این موضوعی است که رئیس جمهور اوباما در دیدار پیشین خود با رئیس جمهور چین آن را به طور مستقیم به اطلاع وی رسانده است. ما گام های زیادی برای نشان دادن نگرانی خود و آن هم به طور علنی برداشته ایم. در این رابطه وزارت دادگستری درباره 5مقام نظامی چینی به دلیل اقدامات آنها در فضای سایبری اعلام جرم کرده است. ما بهترین شواهد را در اختیار داریم که دولت چین از اینکه نگرانی های ما تا چه اندازه جدی هستند، آگاهی دارد.

سخنگوی کاخ سفید درباره پذیرش آوارگان سوری در آمریکا گفت: آمریکا بر اساس دستور رئیس جمهور برنامه پذیرش 10هزار آواره سوری در سال مالی آتی را  پیش رو دارد. «جان کری» وزیر خارجه نیز درباره افزایش تلاش های آمریکا برای پذیرش آوارگان از سراسر جهان بیانیه ای صادر کرد.

ارنست درباره سفر پاپ و نقش واتیکان در بهبود روابط آمریکا با کوبا گفت: ما پیشتر درباره اینکه واتیکان نقش مهمی در عادی سازی روابط با کوبا ایفا کرد صحبت کرده ایم. شکی وجود ندارد که نقش پاپ فرانسیس در این موضوع غیر قابل کتمان است. اما در دیدار آتی رئیس جمهور با پاپ موضوعات سیاسی مطرح نخواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار