اسماعیلی در نطق میان‌دستور:

کمیسیون برجام نشان بی‌اعتمادی مجلس به مذاکره‌کنندگان نیست

نماینده مردم سروستان گفت: تشکیل کمیسیون برجام نباید به منزله بی‌اعتمادی مجلس به تیم مذاکره کننده تلقی شود.

کمیسیون برجام، نشانه بی‌اعتمادی مجلس به مذاکره‌کنندگان نیست.به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "داریوش اسماعیلی" عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در نطق خود در صحن علنی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و تبریک آغاز سال‌ تحصیلی جدید اظهار داشت: مسئله مهم امروز موضوع توان بالای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای با مجموعه1+5 است.
 
وی ادامه داد: به گواه تاریخ پس از جنگ جهانی دوم، این طولانی‌ترین دوره مذاکراتی است که در یک سوی آن مقامات آمریکایی به پای میز مذاکره در توافق با کشوری نشسته‌اند.
 
نماینده مردم سروستان، کربال و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: این مذاکرات نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران و اطاعت و تبعیت کامل از رهنمودهای رهبری معظم انقلاب است.
 
اسماعیلی با توجه به تشکیل کمیسیون برجام در مجلس تاکید کرد: تشکیل کمیسیون برجام نباید به منزله بی اعتمادی مجلس به تیم مذاکره کننده تلقی شود زیرا براساس رهنمودهای رهبرانقلاب این امر به ‌عنوان تکلیفی بر مجلس بوده و نیز تیم مذاکره کننده مورد تایید ایشان می‌باشند.
 
وی افزود: در جریان توافق هسته‌ای باید با توجه به تلاش دشمنان برای نفوذ راه هرگونه نفوذ آمریکا و غرب را از مسیر توافق بست.
 
نماینده مردم سروستان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای دولت در خصوص رسیدگی به منابع و معادن طبیعی در کشور اظهار داشت: جایگزینی معدن به جای نفت در وزارتخانه عریض فعلی امکان پذیر نیست و بهترین راه  تفکیک بخش معدن و صنایع معدنی از وزارتخانه فعلی و تشکیل وزارتخانه معادن و صنایع معدنی است. اکتشاف معادن، جلوگیری از خام فروشی و به کارگیری بخش خصوصی در این عرصه؛ همگی از مواردی هستند که در استراتژی کمیسیون صنعت و معدن بوده و خواهد بود؛ لذا پیشنهاد می‌شود نسبت به تشکیل سازمان معادن و صنایع معدنی در استان‌ها اقدام شود.
 
وی در ادامه گفت: خشک شدن تالاب بختگان بزرگترین معضل استان فارس و حتی در کل کشور می‌باشد.
 
اسماعیلی ضمن تشکر از دولت و مسئولین و استاندار فارس بیان داشت: لازم می‌دانم که برای بررسی معضل خشک شدن تالاب بختگان کارگروهی در استان صورت گیرد؛ هم‌چنین درورد تخریب سد سیوند نیز لازم است که بررسی‌های لازم برای پیشگیری از آن انجام گیرد.
 
وی پیرامون مشکلات پیش‌روی حوزه‌های انتخابیه خود تاکید داشت: مردم شهرهای خرامه و کوار که به دلیل خشکی‌های موجود و عدم کسب درآمد از بخش کشاورزی که شغل اصلی آنان است، با مبالغ دریافتی از یارانه زندگی می‌کنند و مشکل درآمد دارند که باید به این معضل هم رسیدگی شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: باید مسئولین مربوطه نسبت به حل مشکل راه‌های روستایی و نیز راه‌اندازی برخی از جاده‌های حوزه انتخابیه اقدام کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار