«کمپانی باران» حامی هنرمندان تئاتر شد

در راستای حمایت از هنرمندان تئاتر و کارگردان‌ها «کمپانی باران» فعالیت خود را شروع کرد.

خیام باوقار کاشانی مدیر تماشاخانه باران در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون «کمپانی باران» گفت: با توجه به هزینه‌های بالایی که برای تولید یک نمایش وجود دارد تا روی صحنه برود و این دغدغه‌ای است که اکثر هنرمندان این عرصه دارند. تصمیم گرفتم تا «کمپانی باران» را برای حمایت از آنان تاسیس کنم.

وی با بیان اینکه کارگردان باید ذهنش درگیر کارش باشد نه دغدغه مالی بیان کرد: با این کمپانی حداقل بارفشاری مالی از سوی هنرمندان کمتر می‌شود و ذهنشان بیشتر معطوف به نمایش و اجرای آن می‌شود که این امر را می‌توان اتفاق خوبی قلمداد کرد.

باوقارکاشانی درباره «کمپانی باران» عنوان کرد: در واقع به کارگردان‌ها سفارش نمایشی را می‌دهیم با اثری از آنها که آماده برای اجرا است و با شرایط ما مناسب هزینه‌هایش ما متقبل می‌َشویم و در ازای آن هزینه بدست آمده گیشه را کمپانی باران برمی‌دارد.

وی در این راستا افزود: البته با هر یک از عوامل نمایش اعم از بازیگر نویسنده، کارگردان، طراح صحنه و ... قرارداد مجزا بسته می‌َشود که دستمزد آنها پرداخت می‌شود.

مدیر تئاتر باران در خصوص ضرر و زیان‌ها اظهار داشت: قطعا این امر هم وجود دارد که گاهی ممکن است گیشه‌ تمام هزینه‌ها را به ما برنگرداند و دچار ضرر شویم اما خب ما آن را به جان خریده‌ایم و اگر از طرف ارگان یا مدیری حمایت‌های کمک هزینه صورت می‌گرفت این دغدغه برای «کمپانی باران» از بین می‌رفت.

باوقار کاشانی در راستای ادامه کار این کمپانی گفت: چشم‌انداز خاصی نداریم که بگوییم تا کی ادامه می‌دهیم در واقع بستگی به بازخورد آن دارد تا بتوانیم تصمیم بگیریم.

وی درباره شرایط این امر بیان کرد: ما به دنبال چهره‌ها در این کمپانی نیستیم و برای جوانانی که در این عرصه پا گذاشته‌اند راه باز است، آن‌ها می‌توانند شرکت کنند. مسئله‌ای که برای ما حائز اهمیت است در وهله اول متن نمایشنامه، کارگردانی و بعد شیوه اجرا است که بسیار اهمیت دارد.

مسئول «کمپانی باران» در خصوص نمایش‌های اجرا شده مطرح کرد: از مرداد 94 این کمپانی فعالیت خود را آغاز کرده که از نمایش های به اجرا رفته در این کمپانی می‌توان به «مردمان تیره روز»، «کافه فرانسه»، «وانیک»،‌ «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه»، «همان همیشگی» اشاره کرد.

وی در پایان گفت: هدف ما از تاسیس این کمپانی کاهش دغدغه‌های هنرمندان و تدوام اثرهای نمایشی خوب است تا بتوانیم کمکی به تئاتر که فرهنگ کشورمان است کرده باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار