سنندج؛

برگزاری پنجمین جشنواره سراسری «دف نوای رحمت» درسنندج

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: پنجمین جشنواره سراسری دف نوازی «دف نوای رحمت» ازیکم الی سوم مهرماه در سنندج برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ امین مرادی با بیان اینکه سال گذشته از چهارمین دوره جشنواره سراسری دف نوای رحمت استقبال بسیار خوبی به عمل آمد، گفت: امسال پنجمین دوره این جشنواره به مناسبت گرامیداشت «ارسلان کامکار» از موزیسین‌های کُرد و نام آوازه ایران زمین برگزار خواهد شد.

وی افزود: 244 اثر در مجموع به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که جشنواره در رده‌های سنی 13 تا 19 سال و بالاتر از 19 سال آقایان و بانوان و در دو بخش تک نوازی و گروه نوازی برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان به شرکت 13 نفر بانو و 12 نفر آقا در بخش تک نوازی رده سنی 13 تا 19 سال خبر داد و بیان کرد: در رده سنی بالای 19 سال نیز 17 نفر در بخش بانوان و 25 نفر در بخش آقایان شرکت کننده داریم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان همچنین به شرکت 18 تیم از 11 استان کشور اشاره کرد و گفت: این تیم ها از استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی، البرز، خوزستان، تهران، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس، گیلان، مرکزی، شهرکرد و کردستان در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی زمان برگزاری مراسم افتتاحیه را صبح روز چهارشنبه( یکم مهرماه) در سینما بهمن سنندج کردوافزود: مراسم اختتامیه این جشنواره نیز صبح روز جمعه(سوم مهرماه) در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار خواهد شد.

مرادی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را ترویج موسیقی عرفانی و خانقاهی و ایجاد شور و نشاط و شادی میان جوانان عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ساز دف با فرهنگ مردم استان کردستان گره خورده است، گفت: موسیقی ایران وامدار موسیقی کُردی است و دف در کردستان به عنوان سازی عرفانی و خانقایی شناخته و میان مردم این استان دارای قداست خاصی است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.