بی‌اعتمادی 49 درصد مردم آمریکا به دولت فدرال

نزدیک به نیمی از مردم آمریکا، دولت فدرال این کشور را تهدیدی برای آزادی خود می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، براساس نظرسنجی انجام شده بوسیله شرکت "گالوپ" نیمی از آمریکایی‌ها دولت فدرال این کشور را تهدیدی برای احقاق حقوق و آزادی شهروندان عادی می‌دانند. بنابر آمار منتشره 49 درصد مردم، دولت فدرال را یک تهدید می‌دانند. 

از نظر 19 درصد شرکت‌کنندگان، میزان نفوذ "بوروکراسی فدرال" بیش از حد گسترده است. 15 درصد باور دارند دولت فدرال آزادی شهروندان آمریکایی را نقض می‌کند. همچنین آنها نگرانی خود را از امکان سلب حق حمل اسلحه بیان کردند. 12 درصد از مردم معتقدند دولت حق حمل سلاح گرم را نقض می‌کند. همچنین 10 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند "بوروکراسی ملی" بیش از حد در حریم خصوصی شهروندان دخالت می‌کند. 6 درصد از این افراد نیز نگرانی خود را از روی کار آمدن یک دولت "سوسیالیست" ابراز کرده‌اند.

این نظرسنجی‌ها نشان دادند 6 درصد افراد نگران از دست دادن آزادی بیان و 6 درصد هم نگران محدود شدن آزادی مذهبی خود هستند. شرکت نظرسنجی "گالوپ" اعلام کرد از سال 2006 تاکنون بی‌اعتمادی مردم به دولت افزایش یافته است. این نتایج پس از مصاحبه تلفنی با 1025 نفر (18 سال به بالا) در سراسر کشور از تاریخ 9 تا 13 سپتامبر به دست آمد. درصد خطای این نتایج تنها 4 درصد است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار