سال بدشگون برای والیبال؛

دست خالی جوانان ایران از نبرد جهانی مکزیک

تیم ملی والیبال جوانان ایران با قبول 5 شکست و 3 کسب پیروزی به عنوان دوازدهم رقابت‌های جهان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هجدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان زیر 21 سال، در حالی به پایان رسید که تیم ملی والیبال ایران در پایان این مسابقات در رتبه دوازدهم قرار گرفت تا یک ناکامی بزرگ در تاریخ حضور تیم ملی ایران در این مسابقات رقم بخورد.

  تیم ملی والیبال ایران، دهمین حضور خود در این مسابقات را تجربه می‌کرد و بازیکنان حاضر در تیم ملی ایران زیر نظر فرهاد نفرزاده اردوهای آمادگی طولانی مدت و منظمی را پشت سر گذاشته بودند و حتی پیش از حضور در کشور مکزیک که عهده‌دار میزبانی هجدهمین دوره مسابقات زیر 21 سال جهان بود، اردوی تدارکاتی پرهزینه  را در کشور آمریکا برپا کردند. آمادگی بازیکنان ایران و شرایط خوبی که بر اردوهای این تیم پیش از مسابقات حکمفرما بود این نوید را می‌داد که جوانان ایران شاهکاری در والیبال جهان خلق خواهند کرد و این بار برترین عنوان خود در تاریخ این مسابقات را رقم می‌زنند. اتفاقی که دقیقا برعکس آن رخ داد.

تیم ملی زیر 21 سال کشورمان در گروه سوم این مسابقات با تیم‌های برزیل، چین و کوبا هم گروه بود. این تیم در مرحله مقدماتی و در رقابت با این سه تیم مقابل تیم‌های چین و برزیل به ترتیب با نتایج 3 بر یک و 3 بر صفر شکست خورد و تنها توانست مقابل کوبا با نتیجه 3 بر یک به برتری برسد. این دو شکست سبب شد تیم ایران از رسیدن به مراحل بالاتر مسابقات جا بماند  و حالا در هشت دوم این رقابت ها قرار بگیرد و نبرد خود را برای کسب رتبه نهم تا شانزدهم آماده کند. شاگردان فرهاد نفرزاده در ابتدای این مرحله باید به مصاف تیم ملی آمریکا می‌رفتند. دیدار این دو تیم با برتری 3 بر 2 آمریکا همراه شد و پس از آن دو پیروزی مقابل ژاپن و مکزیک کسب کردند.


دست خالی جوانان ایران از نبرد جهانی مکزیک //// درحال ورایش


 ایران در ادامه باید برای کسب عنوان نهمی مقابل لهستان به میدان رفت و شکست خورد تا عنوان نهمی را هم از دست دهد و حالا برای کسب رتبه یازدهم بار دیگر با آمریکا دیدار کند. اما شکست دیگر باز هم با نتیجه 3 بر 2 مقابل آمریکا سبب شد شاگردان فرهاد نفرزاده در پایان کار خود در این رقابت‌ها عنوانی بهتر از دوازدهمی را کسب نکنند.

نتیجه‌ای که در تاریخ حضور ایران در مسابقات قهرمانی جهان بی سابقه بود. حالاین سوال مطرح است که با وجود امکانات خوبی که در اختیار تیم ملی جوانان ایران قرارگرفت، با توجه به حمایتی که از این تیم صورت گرفت و با اشاره به این که مهره‌های خوبی در اختیار تیم جوانان بود،چه توجیهی برای این نتایج ضعیف وجود دارد. قرارگرفتن در رده دوازدهم این مسابقات آن هم در حالی که بدترین عنوان کسب شده از سوی جوانان ایران در این مسابقات عنوان هشتمی در سال 1999 بود ، عجیب به نظر می‌رسد و قطعا یک ناکامی بزرگ تلقی می‌شود.


دست خالی جوانان ایران از نبرد جهانی مکزیک //// درحال ورایش



والیبال بزرگسالان ایران با نتایج ضعیف در جام جهانی این روزها حال و روز خوبی ندارد و حالا عملکرد ضعیف از سوی جوانان ایران این نگرانی را در بین والیبال دوستان ایجاد خواهد کرد که روند رو به رشد والیبال ایران در آینده ای که سازندگانش همین جوانان خواهند بود چه شکل و شمایلی خواهد داشت؟باید منتظر ماند و دید پس از نمایش ضعیف و دور از انتظار اقدام فدراسیون والیبال برای سر و سامان دادن به اوضاع موجود چیست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده
۲۱:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
نه اینکه سالهای قبل افتخار آفریدند قدرشان را دانستیم که الان انتظار تکرار آن بیجا است مخصوصا در مقایسه با فوتبال و فوتبالیستها.
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۱:۲۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
واقعا چرا ؟؟؟؟؟؟؟
حیف نیست فدراسیون لطفا برسی کنید البته اگر ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
چرااااا بچه ها یکم ضعیف شدن
آخرین اخبار