آتش‌بس 6 ماهه در زبدانی و ادلب برقرار می شود

ارتش سوریه و گروه‌های مسلح مخالف با دولت این کشور موافقت خود را با آتش‌بس شش ماهه در زبدانی و ادلب اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره؛ به موجب توافق صورت گرفته میان ارتش سوریه و مخالفان دولتی این کشور، در شهر زبدانی و شهرک‌های شیعی نشین حومه ادلب آتش‌بس شش ماهه برقرار می‌شود. طبق این آتش‌بس مخالفان مسلح دولتی باید شهر استراتژیک زبدانی در حومه دمشق را ترک کنند.

براساس این توافق تمامی درگیری‌ها میان ارتش سوریه و حزب الله لبنان از یک سو و شبه نظامیان مخالف از سوی دیگر باید در شهر زبدانی و شهرک‌های شیعه نشین الفوعه و کفریا در حومه ادلب برای شش ماه متوقف شود.

دو طرف روز شنبه به یک آتش بس موقت 48 ساعته رسیده بودند و مذاکرات برای افزایش مدت این‌ آتش‌بس ادامه یافت. براساس این توافق همچنین تمامی افراد مسلح و غیرنظامیانی که تمایل به خروج از شهر زبدانی را دارند باید از این شهر خارج شده و به ادلب بروند و در مقابل نیز 10 هزار نفر از ساکنان شهرک‌های محاصره شده الفوعه و کفریا شامل کودکان زیر 18 سال و زنان و سالخوردگان بالای پنجاه سال و زخمی شدگان اجازه می‌یابند به مناطق تحت کنترل دولت سوریه بروند.

همچنین بنا بر توافق دولت سوریه و مخالفان، دمشق باید500 بازداشتی گروه‌های مخالف از جمله 325 زن و 125 کودک را آزاد کند. قرار است این توافق با نظارت سازمان ملل اجرایی شده و کارگروه‌هایی برای نظارت بر آن تشکیل شود.

پیش از این در زبدانی و حومه ادلب چهار بار آتش بس موقت اعلام شده بود که هر بار به دلیل اختلاف بر سر مسائل مربوط به زندانیان و خروج شبه نظامیان و ساکنان این مناطق، با شکست مواجه شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار