مشهد؛

بازخوانی تاریخ دفاع مقدس با 40 عنوان برنامه فرهنگی

مسوول ستاد دفاع مقدس سپاه امام رضا(ع) گفت: سپاه امام رضا(ع) با برگزاری 40 عنوان برنامه فرهنگی جزا به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود و تاریخ هشت سال دفاع مقدس را یکبار دیگر بازخوانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ علی اکبر افراسیابی درجمع اصحاب رسانه درمشهد،افزود: باتوجه به اینکه وارد دهه چهارم انقلاب شدیم گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید با دقت و اهمیت بیشتری برگزار شود، تا رسالت واقعی جمهوری اسلامی به نسل چهارم انقلاب به درستی منتقل شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد: 31شهریور ماه در مشهد و شهرستان‌ها، 250 گروهان رژه پیاده و موتوری به نمایش دستاوردهای نیروهای مسلح و سپاه و بسیج می‌پردازند، این نمایش رزمی در مرکز استان در پادگان شهید کاوه با حضور پنج هزار نفر به مدت یک و نیم ساعت و با حضور سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 21 قشر بسیج استان نیز هریک به طور جداگانه برنامه‌های مفصلی در راستای 40 عنوان برنامه کلی ویژه دفاع مقدس است برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی خانوادگی در مرکز استان خراسان‌رضوی با محوریت هدایت سایر استان‌ها با حضور سردار فضلی رئیس ستاد هفته دفاع مقدس کشور در میدان شریعتی به سمت مزار شهدای گمنام کوهسنگی با شکوه فراوان برگزار می‌شود.

وی در خصوص سایر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان، گفت: برپایه نمایشگاه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در چند نقطه شهر از دیگر برنامه‌های سپاه امام رضا(ع) در این هفته است، همچنین برنامه تیراندازی زنده انتظارات واقعی، ادوات نظامی درحضور شرکت کنندگان برای آشنایی جوانان با حال و هوای جنگ از جمله برنامه‌های جذاب ستاد دفاع مقدس استان است.

علی اکبر افراسیابی با اشاره به همزمانی امامت و ولایت با هفته دفاع مقدس، افزود: بازخوانی و بازسازی واقعه غدیر در 15 شهرستان استان و مشهد بر پایة ایستگاههای صلواتی برگزاری مسابقات قرآنی، ورزشی و هنری ویژه رده‌های سنی مختلف به همراه اجرای نمایشنامه‌های طنز از دیگر برنامه‌‎های این ایام است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) در بخش دیگر از سخنان خود، گفت: ریز برنامه‌های این هفته در قالب بیش از 200 فعالیت فرهنگی و اجتماعی طراحی شده است که به شکل اردوهای تفریحی، زیارتی و نمایشگاه‌های مختلف، حضور در نمازجمعه، برگزاری مراسم صبحگاهی مشترک نیروهای مسلح، نمایش فیلم و تئاتر، شب شعر، خاطره خوانی، روایت خوانی عملیات جنگ و تجدید بیعت با شهدا است که همزمان در پنج هزار پایگاه بسیج استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.