بن کارسون: یک مسلمان نباید رئیس جمهور آمریکا شود

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعا کرد انتخاب یک مسلمان به عنوان رئیس جمهور، با اصول و ارزشهای آمریکا مغایرت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازهیل، "بن کارسون،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا روز گذشته در مصاحبه با تلویزیون ان بی سی در پاسخ به نقش مذهب در انتخابات آمریکا اعلام کرد یک مسلمان نباید رئیس جمهور آمریکا شود. وی در ادامه ادعا کرد: "انتخاب یک مسلمان به عنوان رئیس جمهور آمریکا مناسب نیست و من به هیچ وجه با این مسئله موافق نیستم و از اینکه یک مسلمان رئیس جمهور این کشور شود حمایت نمی کنم." 

کارسون با مطرح کردن این ادعا که دین اسلام با معیارهای آمریکا مغایر است، تصریح کرد: اگر مذهب فردی با اصول و ارزشهای آمریکا مغایر باشد، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور بلامانع خواهد بود. اما در صورتی که مذهبش هم سو با قانون اساسی آمریکا نباشد، انتخاب وی مسئله ساز خواهد شد.

وی همچنین در خصوص راهیابی مسلمانان به کنگره آمریکا خاطرنشان کرد ماجرای کنگره با ریاست جمهوری متفاوت است. اما این مسئله نیز بستگی به این دارد که آن مسلمان چه کسی است و چه سیاست هایی را دنبال می کند. نظر دیگران درباره وی نیز بسیار مهم است. 

وی افزود معتقد است باراک اوباما مسیحی است و هیچ شکی در این خصوص ندارد. صحبت در خصوص مسلمانان و دین اسلام مدتی است در کمپین های تبلیغاتی "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح شده است. وی به دلیل اصلاح نکردن اظهارات تند یکی از حضار در خصوص مسلمانان و همچنین مسلمان خواندن "باراک اوباما" از جانب دیگر نامزدها مورد انتقاد قرار گرفت.

بن کارسون یک جراح سیاهپوست مغز و اعصاب آمریکایی است که در نظرسنجی های اخیر، با اقبال رأی دهندگان روبرو شده است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
بن کارسون
ارزش یک مسلمان واقعی بالا تر از اونه که رئیس جمهور کافرای ادم کش بشه خوبه خودتم اینو میدونی که گفتی
آخرین اخبار