هروی: کمیسیون برجام باید گزارشی واقع‌بینانه ارائه کند

نماینده مردم قائنات گفت: کمیسیون برجام باید با نگرشی واقع‌بینانه و به دور از هر گونه بازتاب جناحی به وظیفه خویش عمل کند.

کمیسیون برجام نگرشی واقع‌بینانه و به دور از هر گونه بازتاب جناحی ارائه کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جواد هروی نماینده مردم قائنات و زیر کوه در جلسه علنی امروز یکشنبه (29 شهریورماه ) در نطق میان دستور خود، گفت: امیدوارم جهان، ایران را به عنوان یک قدرت مستقل و توانای در عرصه مذاکره نه جنگ برمی‌شمارد و بتوانیم با پرهیز از حرکت‌های جناحی آب به آسیاب دشمن نریزیم و عزت نفس مردم را فدای امیال باندی و گروهی نکنیم، چرا که اکثریت مردم از این توفیق سیاسی و مذاکرات امیدوارند و حمایت می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا انتظار می‌رود تا کمیسیون برجام هر چه سریعتر نگرشی واقع‌بینانه و به دور از هر گونه بازتاب جناحی و شائبه‌های گروهی و استشهاد شخصی و پرهیز از هر گونه جانبداری از طیف خاص با مراجعه به صاحبنظران باتجربه وظیفه خویش را به صورت جدی و سرنوشت‌ساز معین کنند.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره از سرداران دیپلماسی خارجی با عبارات تحسین‌برانگیز یاد کردند و توصیه کردند که بررسی‌های هسته‌ای به گونه‌ای انجام یابد که منجر به دوقطبی شدن جامعه نشود، لذا از کمیسیون برجام استدعا می‌شود که به گونه‌ای رفتار کند که حکیمانه،‌ منصفانه و در این مقوله به دور از توهین به سرداران دیپلماسی خارجی با دفاع از عزت و شرف ملت ایران در اسرع وقت اعلام‌نظر و از تشکیک در اصل مذاکرات پرهیز کند.

هروی متذکر شد: این در حالی است که شرایط خارجی برای رفع تحریم‌ها فراهم شده است و باید این فرصت را همچون گذشته از دست نداد و مبدل به تحریم نکرد، یادمان باشد این لحظات سرنوشت‌ساز است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود تصریح کرد: قوه قضاییه مردانه وارد مبارزه با فساد شده است و ندای رهبر عزیزمان که در عرصه مبارزه با فساد که فرمودند "شعار ندهید و عمل کنید" را عملیاتی می‌کند بهتر همان است که نام مفسدان در جیب مسئولان ارشد باقی نماند.

وی ادامه داد: فساد مجرای نظام و انقلاب را تغییر خواهد داد، مردم از فساد دستگاه‌های اداری و اقتصادی خسته و ملول شده‌اند، چگونه یک فرد که با حمل مواد مخدر بنیان یک خانواده را بر هم می‌ریزد را اعدام می‌کنیم اما رانت‌خواران و اختلاس‌گران که بنیاد یک مملکت را بر هم می‌ریزند را رها کرده‌ایم، مبارزه جدی با فساد خاص جدی مردم است فراموش نکنیم که مبارزه با فساد نه در بطن آشوب‌گرایی و نه در اصلاح طلبی که در بطن مبارزه با خودخواهی است. 

هروی تاکید کرد: نظام بانکی از تازه مزدوج و روستایی مستضعف دهها ضامن می‌گیرد اما چگونه از مؤسسات و افراد فاسد با اختلاس‌های چند میلیاردی حمایت می‌کند و در رسانه‌ها نامشان با «الف»، «ج» و «د» یاد می‌شود از جمله این نظامات مفسده بانکی می‌توان به مؤسسه «میزان» در خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی یاد کرد که مردم را دچار مشکلات عدیده در ماه‌های اخیر کرده است چرا به وضعیت این مؤسسه میزان رسیدگی نمی‌شود.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: مماشات با متخلفین مؤسسه میزان در خراسان جنوبی، رضوی و شمالی تا چه زمان باید ادامه پیدا کند چرا کسی پاسخگوی این مردم نیست مردم نالان از مماشات با این مفسدان هستند چرا ماده 95 و 96 که ضمانت سپرده‌های مردم را می‌کنند و بانک مرکزی را در قبال صندوق‌ها و مؤسسات مالی مسئول می‌کند اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار