مشهد؛

افزایش سفر هیاتهای سیاسی خارجی به خراسان رضوی

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور هدف از افزایش 36 درصدی سفرهای خارجی به استان را توسعه استان دانست و از سفر هیئات 100 نفره فرانسوی به استان در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور از افزایش 36 درصدی سفر هیاتهای سیاسی و گردشگران خارجی به استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

غلامعباس ارباب خالص با بیان اینکه این افزایش طی سه ماه اخیر محسوستر بوده است، گفت: دهها هیات خارجی در این مدت به خراسان رضوی سفر کرده و همچنان هم تقاضا برای انجام سفر به این استان ادامه دارد.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور ثبت شرکتهای خارجی در استان طی چند ماه اخیر را عامل افزایش اقبال به حضور و سرمایه گذاری در استان دانست و تصریح کرد: بر اساس آمارها تاکنون حدود 800 شرکت توسط سرمایه گذاران خارجی در خراسان رضوی ثبت شده است.

ارباب خالص همچنین از سفر هیاتی از ویتنام به مشهد در آینده نزدیک خبر داد و به تمایل هیئات ویتنامی برای انعقاد تفاهمنامه های استانی و خواهرخواندگی یکی از شهرهای آن کشور واقع در جنوب شرق آسیا با مشهد اشاره کرد.

وی گفت: استان اوش جمهوری قرقیزستان نیز برای دومین بار طی یادداشتی از طریق کنسولگری ایران در آن کشور آمادگی خود را به منظور امضای تفاهمنامه هایی با خراسان رضوی اعلام کرده است.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور افزود: گرجستان و ترکیه هم تمایل زیادی برای همکاری دارند و در این ارتباط آمادگی خود را اعلام کرده اند.

ارباب خالص تقاضاهای سفر به خراسان رضوی را با هدف توسعه همکاری ها توصیف و ابراز امیدواری کرد: این سفرها منجر به توسعه مناسبات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و رونق بیش از پیش استان شود.

وی گفت: طی پنج ماه نخست امسال حدود 300 هزار گردشگر خارجی از طریق مرز هوایی وارد مشهد اند و طی این مدت برای 20 هزار نفر از آنان در فرودگاه مشهد ویزا صادر شده است.

سالانه دو میلیون زائر و گردشگر خارجی به خراسان سفر می کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.