قم؛

مسلمانان اجازه ندهند صهیونیست ها مسجدالاقصی را اشغال کنند

آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان درخطر است لذا مسلمانان باید بیدار شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید و استاد حوزه علمیه قم در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفتند:مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان درخطر است لذا مسلمانان باید بیدار شوند چرا که طرح شیطانی رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان و بدنبال آن هجوم وحشیانه به نمازگزاران تبدیل به فاجعه بی سابقه ای شده است که مقدمه ای برای اشغال مسجد الاقصی است.

ایشان با بیان اینکه مسلمانان غیور فلسطین تصمیم گرفتند که تا پای جان در برابر اقدام اخیر رژیم صهیونیستی ایستاده و از این جنایت جلوگیری کنند و در این راه عده ای مجروح و عده ای به طرز وحشیانه ای دستگیر شدند، افزودند: وظیفه مسلمانان دنیاست که این ننگ و ذلت را بر خود نپذیرفته و اجازه ندهند صهیونیست های غاصب مسجد الاقصی به عنوان قبله اول آن ها را اشغال کنند و نباید مسلمانان فلسطین را تنها گذاشت.

آیت الله مکارم شیرازی گفتند:مسلمانان باید دشمن واقعی خود را شناخته و دست به دست او ندهند و بدانند این دشمن، تنها دشمن ملت فلسطین و ایران اسلامی نیست و هر گاه توان پیدا کند همه کشورهای اسلامی را اشغال کرده و همه مقدسات آن را بر باد می دهد.

ایشان تصریح کردند:برخی مراکز بین المللی و دولت های اسلامی فاجعه اخیر را محکوم کرده اند اما این این کافی نیست و همه مسلمانان، علما، دانشمندان، سیاستمداران و جوانان غیور باید به مسوولیت خود عمل کرده و با هر وسیله ممکن جوانان فلسطینی را یاری داده و جلوی فاجعه را بگیرند.

ایشان افزودند:همه مسوولان در همه کشورهای اسلامی باید بیدار شوند و به وظیفه خود در این شرایط حساس عمل کنند.

یاد آور میشود: هفته گذشته مسجدالاقصی صحنه یورش و خشونت نظامیان صهیونیست بود که طی آن شمار زیادی فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست زخمی و بازداشت شدند.

طی ماه های گذشته مقام های رژیم صهیونیستی بارها درباره تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی سخنانی گفته اند و بیش از سه هفته است که از حضور بانوان فلسطینی در ساعت های مشخصی از روز جلوگیری می کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.