در نشست خبری عنوان شد؛

یکی از اهداف جشنواره اشراق شناخت استعدادها است/ ارسال فراخوان به 90 کشور

یکی از اهداف این جشنواره شناخت استعدادها است و به نود کشور رسمی دنیا فراخوان ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛نشست خبری سومین جشنواره شعر حوزه (اشراق) ویژه شاعران حوزوی فارسی‌زبان در سراسر جهان صبح امروز در محل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله  حسینی دبیر جشنواره شعر «اشراق» در نشست خبری سومین جشنواره شعر «اشراق» گفت: برای شاعران طلبه و روحانی که بتوانند شعر بگویند، فراخوانی از امروز روی سایت www.sher.eshragh.info می‌گیرد. جشنواره دارای 3 بخش اصلی کلاسیک، آزاد  و کودک و نوجوان است همچنین به نفر اول سه سکه، نفر دوم دو سکه و نفر سوم یک سکه بهار آزادی در بخش جوایز اهدا خواهد شد.

وی در خصوص سطح جشنواره گفت: سطح جشنواره به علت بین‌المللی بودن بالا بوده و از نظر محتوا هم سعی داریم که حتما اشعار فاخری را انتخاب کنیم.

دبیر جشنواره شعر «اشراق» گفت: در این جشنواره رونمایی دو کتاب «رواق اشراق» به قلم استاد محمد علی مجاهدی و کتاب «صبحه صددانه» به قلم امیر مهدی حکیمی انجام می‌گیرد.
 
دبیر جشنواره ادامه داد: نهادهای مختلفی اعم از صدا و سیما، شهرداری و حوزه علمیه قم برای اجرای جشنواره به ما اعلام آمادگی کردند، زمان احتمالی برگزاری جشنواره 29 الی 30 آذر در ایوان شمس است اما هنوز به صورت قطع زمان برگزاری جشنواره مشخص نیست.

وی گفت: موضوع شرکت در جشنواره آزاد است و شاعران بین‌المللی با شاعران ایرانی با هم داوری می‌َشوند، داوران از اساتید مطرح در حوزه شعر و ادبیات هستند.

در ادامه نشست خبری محمد حسنی مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: سلسله جشنواره‌های دو سالانه با نام «اشراق» برگزار خواهد شد که امسال سه جشنواره سینما و رسانه، جشنواره شعر و خاطره‌نگاری در پیش داریم.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف این جشنواره شناخت استعدادها است و به نود کشور رسمی دنیا فراخوان ارسال می‌شود.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم از پوستر جشنواره رونمایی شد استاد نجابتی پوستر جشنواره را طراحی کرده بود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار