امید به زندگی 20 سال افزایش یافته است/سالانه یک میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه می‌شود

معاون بهداشت در نشست سلامت سالمندان وضعیت جسمی، فیزیکی و روحی روانی سالمندان را نامطلوب اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ایجاد هماهنگی‌های مشترک بین سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برای ارتقای سلامت سالمندان هدف کلی این نشست است.

وی افزود: همه ما دوران سالمندی را تجربه خواهیم کرد، اما با درست کردن وضعیت اجتماعی رفاه، روحی و روانی می‌توان وضعیت سالمندی را بهبود بخشید.

وی با اعلام این که 70 درصد جمعیت بین  15 تا 65 سالگی قرار دارند، تصریح کرد: دهه 50 تا 60 بیشترین جمعیت را به خود اختصاص داد و ایران اکنون در دوران طلایی سن قرار دارد، اما جمعیت ایران در سالمندی پیشی گرفته است.

دکتر سیاری خاطر نشان کرد: با شعار امسال سازمان بهداشت "زندگی در شهری که حامی سالمندان" می‌توان فعالیت‌ها، برنامه‌ها، شاخص و الزاماتی جدید برای سالمندان در نظر گرفت.

گفتنی است در این نشست که با حضور دکتر دلبری مدیر کل سازمان بهزیستی و فریبا طاهری رئیس اداره سالمندان برگزار شد در خصوص تامین، حفظ و ارتقای سلامت سالمندان و نگهداری سالمندان در خانواده و رویکرد وزارت بهداشت در امر سالمندی زیر ساخت‌ها و موانع کار مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار