اصفهان؛

بهره برداری آزمایشی از قدیمی ترین معدن مس استان اصفهان

قدیمی ترین معدن مس استان اصفهان آماده ی بهره برداری شد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، محمود گوهرین سرمایه گذار این طرح با بیان کاربردها و تاریخ استفاده بشر از مس گفت: ایران جزو کشورهای صادر کننده انواع محصولات مس در دنیا محسوب می شود اما صادرات انواع محصولات مس که در سال 88 بالغ بر 294 هزار تن به ارزش 895میلیون دلار بود در سال 89 به 172 هزار تن به ارزش 657میلیون دلار رسید.

وی اضافه کرد: در صورت عدم سرمایه گذاری مناسب و راه اندازی معادن و کارخانه های جدید امکان دارد که این روند کاهش در سال های آتی نیز ادامه یابد و برای جلوگیری از این روند نیاز است بخش خصوصی برای ورود به این عرصه مورد حمایت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بیشترین معادن مس استان اصفهان در حوزه انارک و در مسافتی کمتر از 100کیلومتر از معدن مسکنی انارک قرار دارد و در این میان معدن مسکنی قدیمی ترین و بزرگترین معدن مس استان اصفهان است

گوهرین افزود: تاریخ بهره برداری این معدن حاکی از آن است که از حدود 400سال پیش در دوره صفویه تاکنون این معدن در چندین دوره مورد بهره برداری قرار گرفته است که در طی 20 سال اخیر این معدن فعالیت نداشت و به صورت متروکه درآمده بود.

سرمایه گذار معدن مسکنی مشکل اصلی این طرح را نداشتن برق بیان کرد و گفت: برق مورد نیاز این معدن اکنون با ژنراتور تامین می شود. 

انتهای پیام/ز
برچسب ها: افتتاح ، معدن ، مس ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.