قم؛

اختتامییه جشنواره تئاتر در استان قم

هفدهمین جشنواره تئاتر قم به هم انجمن هنرهای نمایشی استان قم به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر استان قم، جمعه شب 27 شهریور ماه سال جاری در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضور احمد امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، رسول موسوی‌نژادیان مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر برگزار شد.
 
در این جشنواره 6 نمایش که از سوی هیئت انتخاب برگزیده شده بود در بخش مسابقه به مدت زمان سه روز در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی به روی صحنه رفت.
 
وی  بیان کرد:هیئت داوران هفدهمین جشنواره تئاتر استان قم را افرادی با تجربه در زمینه هنرهای نمایشی تشکیل می‌دهند که پس از سه روز بررسی با دقت پنجشنبه شب تا ساعت 6 بامداد پس از تبادل نظر به بیان مصادیق ضعف و قوت آثار پرداخته و رای نهایی را بر اساس عدالت صادرمی کنند.
 
وی تئاتر را هنری دوست داشتنی، جذاب و فرح بخش دانست و با بیان اینکه این هنر به بخش‌های دیگری مانند سینما هم کمک شایانی می‌کند، افزود: هر آنچه که به عنوان اثری بدیع در سینما و تلویزیون مشاهده می‌شود، بستر و زیرساخت آن در تئاتر فراهم شده است.
 
دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : متون پذیرفته شده و نمایش‌هایی که به مرحله بازبینی راه یافتند عبارتند از:  28 متن نمایشنامه از سوی هیئت انتخاب و  به بخش بازبینی راه یافت که از این شمار فقط 16 نمایش برای اجرا آماده شد که این اتفاق به دلیل نبود امکانات رخ داد و نتوانستند فرصت ظهور پیدا کنند .
 
همچنین وی افزود: با وجود اینکه قم یکی از کلان‌شهرهای کشور محسوب می‌شود ولی از ضعف و نبود امکانات فرهنگی رنج می‌برد و همین مسئله موجب فاصله آن با سایر کلان‌شهرهای فرهنگی شده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  تصریح کرد: ما در زمینه دسترسی به امکانات فرهنگی وضعیت خوشایندی نداریم که اگر بخواهیم در عرصه فرهنگ و هنر حرکت کنیم نه تنها به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم بلکه از دیگر استان‌ها عقب می مانیم و فاصله ما روز به روز بیشتر می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: از رئیس انجمن هنرهای نمایش قم پمی خواهیم که در کنار آثار جدی تئاتر، بخشی نیز به آثار طنز و کودکاختصاص یابد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.