اولین قطار مترو به شمالی‌ترین نقطه پایتخت رسید

مدیر عامل راه آهن شهری تهران و حومه گفت: قطار در مسیر نیمه شمالی خط 3 متروی تهران از ایستگاه شهید بهشتی تا میدان قائم حرکت کرد.

اولین قطار مترو به شمالی‌ترین نقطه پایتخت رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هابیل درویشی مدیر عامل راه آهن شهری تهران و حومه در مراسم تست گرم نیمه شمالی خط 3 متروی تهران با اشاره به اینکه نیمه شمالی خط 3 متروی تهران تا چند روز آینده به بهره برداری رسمی می‌رسد، اظهار کرد: خط 3 متروی تهران به طول 37 کیلومتر از کمربندی آزادگان در اول جاده ساوه در شمال پایتخت به میدان قائم رسیده است.

 وی با بیان اینکه این خط با کمترین مشکلات به پایان رسیده است، گفت: در حال حاضر 85 درصد در ساخت مترو بومی سازی شده است.

درویشی افزود: امروز در دنیا ارزانترین و با کیفیت ترین مترو را می‌سازیم و این مصداق مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی است.

مدیر عامل راه آهن شهری تهران و حومه تصریح کرد: در مرحله اول چهار ایستگاه شهید بهشتی ،نوبنیاد ،شهید زین الدین و ایستگاه قائم مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

 وی اضافه کرد: ایستگاه‌های باقی مانده نیز تا پایان سال هر ماه یک ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید.

درویشی با اشاره به اینکه برآوردهای اولیه ساخت این خط 8 میلیارد تومان بود،تصریح کرد: با صرفه‌جویی‌های انجام شده این خط را با 6 میلیاردهزار تومان به پایان رساندیم.

وی گفت: بیشتر منابع مالی این پروژه را شهرداری تهران تامین کرده است.

مدیر عامل مترو از افزایش 250 هزار مسافر در مسیر این خط خبر داد و گفت: این خط هدیه شهرداری تهران برای شروع سال تحصیلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
مدیرعامل محترم مترو تهران ممنون از هدیه تون ...اما هر یک ربع یک قطار توی این خط کمه و مشکلات زیادی برای مردم درست می کنه
آخرین اخبار