اصفهان؛

پدافند هوایی هیچ گونه معامله و مماشات با دشمن ندارد

پدافند هوایی ایران با گسترش 3700 نقطه در پاسداشت خون شهدا هیچ گونه معامله و مماشات با دشمن ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، شامگاه جمعه دردومین شب برگزاری یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش و 110 شهید محدوده پایگاه مقاومت بسیج شهید آیت الله سعیدی کاشان در موقعیت شهید ستاری (مدرسه آسیه)این شهرستان، یادواره شهدا، دفاع مقدس و قرارگاه پدافند هوایی را از جمله محورهای ایراد سخنرانی خود نام برد و اظهار داشت: شهرستان کاشان و آران وبیدگل در مجموع 2500 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که درود خدا بر همه آنها، از جمله حاج جواد علی تبار که به دلیل عارضه شیمیایی در سال 86 شهید شد.

امیر سرتیپ اسماعیلی با تقدیر از مسوولان پایگاه مقاومت بسیج شهید آیت الله سعیدی و موقعیت شهید ستاری در برگزاری یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش و 110 شهید محدوده این پایگاه که برای احیای دین و اسلام واقعی شهید شدند افزود: شهدا برای اسلام واقعی جان دادند اما بعضی ها در دنیا اسلام فقط لقلقه زبان آنهاست به طوری که با همین اسلام نماز می خوانند و خون می ریزند.

امیر سرتیپ اسماعیلی، با تاکید بر اینکه بزرگی این پایگاه در تربیت جوان 14 ساله ای است که در کارخانه انسان سازی انقلاب تربیت شد و با گذشته از هستی خود و نگاه به آخرت شهادت را انتخاب کرد.

وی، تاثیر فرهنگ اسلام ناب محمدی را حضور خردسالان، کودکان، نوجوانان و جوانانی که انقلاب اسلامی و امام را ندیده اند در مراسم یادواره شهدا دانست و تصریح کرد: بزرگی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به جوشش خون شهدای آن است.

این مقام مسوول، خون شهدا را هزینه اقتدار جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: نباشد روزی که دشمن از ما بخواهد این خون لخته شود که آرزوی آن را با تمام اجداد و نیاکانش به گور خواهد برد.

امیر سرتیپ اسماعیلی، با تاکید بر اینکه در عرصه و عصر جدید نمونه ای همانند امام راحل وجود ندارد خاطر نشان کرد: امام راحل انقلابی را به پشتوانه ملت حادث کرد که یک کارخانه به تمام معنا انسان سازی بود.

وی، دفاع مقدس را مهمترین امتحان در این کارخانه انسان سازی نام برد و افزود: دفاع مقدس ایران دفاع قرآن محور، جانانه و دفاع تمام اسلام در برابر تمام کفر بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، کشف صدام به عنوان یک حیوان زیرزمینی توسط همان کشورهایی که مجریان و بانیان جنگ نابرابر با ایران بودند را از دستاورد دفاع مقدس دانست و گفت: همان کسانی که صدام را به دار مجازات کشیدند خوئشان هم در انتظار دار مکافات هستند.

امیر سرتیپ اسماعیلی، نتیجه دفاع اعتقادی و باور محور ما را جهاد و شهادت طلبی جوان 8 ساله ای دانست که جانش را به عنوان بهترین چیز در دنیا بر کف دستانش گذاشته و به فرمان امامش در جبهه حاضر شد.

وی، با تاکید بر عدم پوشش اطلاع رسانی وسیع رسانه در انتقال پیام های امام گفت: همه افراد کوچک و بزرگ با شنیدن یا خواندن پیام امام کلام معمار کبیر انقلاب اسلامی را تبعیت محض می کردند.

انقلاب اسلامی کارخانه انسان سازی است/دفاع مقدس مهمترین کارخانه انسان سازی است

این مقام مسوول، دفاع مقدس را مهمترین کارخانه انسان سازی دانست و گفت: دستاورد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از دستاوردهای امام و دفاع مقدس است.

امیر سرتیپ اسماعیلی، مقاومت در برابر تهدیدها و تحریم هایی که هنوز ادامه دارد را از دستاوردهای اقتصادی دفاع مقدس و امام عنوان کرد و اظهار داشت: این مقاومت در تحمل تحریم ها با وجود معیشت سخت مردم به دلیل ریشه داشتن در خون شهدا است.

وی، حضور همیشه در صحنه و حداکثری مردم در تمامی مناسبت های انقلابی و تاریخ را از دستاوردهای اجتماعی دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: حضور ملت ایران در عرصه ها همواره هراس استکبار جهانی را فراهم کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، با اشاره به اینکه همه مذاکرات بازیچه بود آنچه اصل بود آنها در حاشیه گفتند و آن این بود که « مرگ بر آمریکا» را نگویید چون در حضور مردم همیشه در صحنه این ملت هراس دارند.

امیر سرتیپ اسماعیلی، با تاکید بر اینکه از بین بردن استکبار، جلوگیری از خونریزی و بی عدالتی، خونخواهی وعدالت گستری آرمان شهدا است گفت: مرگ بر آمریکا را هیچ وقت ترک نخواهیم کرد و تا زمانیکه مقام معظم رهبری زنده و خون در رگ ما است از ایشان حمایت خواهیم کرد و پشت سر رهبری که حرف سیاسی، معنوی ومردمداریش دوتا نمی شود همواره مرگ بر استکبار آمریکا، اسرائیل و هر ظللم کننده را تا لحظه ای که جان در بدن داریم خواهیم گفت.

وی با اشاره به اینکه به عنوان خدمتگذار مردم در قرارگاه پدافند هوایی و چشمان بیدار آنها در آسمان به ملت شریف ایران اعلام می کند که تا وقتی حضور میلیونی مردم در کشور باشد هواپیماها و تمام سامانه های فرامرزی از مرزهای ما دوچندان دور می شود.

به گفته وی،حضور مردم است که برای آنها هراس ایجاد می کند ما بقیه مسائل مذاکرات را می دانستیم دنبال چه هستنیم آیا چیزی کشف شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، در بیان دستاورهای علمی، اجتماعی و اقتصادی دفاع مقدس گفت:

در کسب دستاورد علمی دفاع مقدس با وجود همه تحریم ها، تهدید و تبلیغات آنها در جذب بهترین مغزها و جوانان همین بس که در نانو زبانزد شدیم و در هسته ای به جایی می رسیم که استکبار گفت دیگر با ایران نمی توانیم کاری بکینم وآنقدر زبون،ضعیف، شیطان و منحوس شدند که متوسل به ترور دانشمندان ما می شود

*آمریکا منفعتش در ظلم است/ ما هیچ زندگی در گرو گره با آمریکا نداریم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)،با تاکید برفرمایش امام راحل که آمریکا شیطان بزرگ است گفت:جوان ها بدانند در دلشان این نباشد که کلمه شیطان از آمریکا برداشته شود چون منفعت آمریکا در ظلم است، ظلم را فراموش نمی کند و حتی با ظلم به سیاه پوستان و سرخ پوستان از چند صد سال قبل ایجاد شده است.

امیر سرتیپ اسماعیلی،با اشاره به اینکه ما هیچ زندگی در گرو گره با آمریکا نداریم چون گره با آمریکا طنابی بر دور گردن خودش است مگراینکه تغییر رویه و رفتار بدهد که این هم از شیطان بعید است.

وی، همین مذاکرات را که 12 سال دنبال می شود و همه پیر و جوان در مورد آن دغدغه دارند دستاورد سیاسی دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران خیلی تلاش کرد تا بر اساس منویات مقام معظم رهبری باب راه نفوذ از طریق مذاکرات باز نشود.

در بحث مذاکرات راه نفوذ دشمن نباید باز شود

به گفته وی، ما در بحث مذاکرات مشکل نداریم، نداشتیم و نخواهیم داشت اما راه نفوذ نباید باز شود درهمین مذاکرات دست مریزاد به نفراتی که ایستادگی کردند تا آنچه بایستی محقق میشد و بشود خواهد شد و شکر خدا که نماینده شما یکی از اعضای بررسی کننده برتر در جلسه بررسی برجام است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، دستاورد ریشه ای دفاع مقدس اینست که سرمایه اصلی ما نفت و گاز ومعادن زیر زمینی نیست بلکه سرمایه اصلی ما جوانان روی زمین هستند که ما با این سرمایه روی پای خود ایستاد ه ایم.

امیر سرتیپ اسماعیلی،اظهارداشت:خیلی از کشورهای دیگر نیز از ما نفت وگاز بیشتر دارند اما چه فجایعی دارند انجام می دهند آنچه که یک کشور را بیمه می کند توپ، موشک، سلاح و مهمات نیست بلکه همین ملت و سرمایه های واقعی نیروی انسانی، عزیز و سلحشور اعم از زن و مرد و پیر و جوان آن هستند.

وی در خصوص مسائل فرهنگی نیز گفت:مساله فرهنگی که بیش از دو دهه است دغدغه مقام معظم رهبری است و در این خصوص تاکید بر شبیخون فرهنگی دارند تعبیری که در هیچ یک از مسائل سیاسی، اجتماعی ونظامی به کار نبردند بسیار مهم و حساس است.

به گفته وی، دشمن به دنبال تصرف مرز جغرافیایی نیست بلکه بدنبال تصرف هویت، اذهان، افکار وعقاید ما است

باید دقت و مواظبت کنیم تا خاکریز دشمن را در پشت بام خانه های خود قرار ندهیم.

امیر سرتیپ اسماعیلی، راه اندازی سایت ها و شبکه های اجتماعی را که دشمن رایگان در اختیار قرار می دهد خاطرنشان کرد و گفت:وقتی افراد یک خانواده از طریق همین سایت های به ظاهر اجتماعی از طریق موبایل و اینترنت با پیامک با هم حرف می زنند و ارتباط می گیرند شبکه اجتماعی چه معنا دارد این شبکه های اجتماع ستیز و اجتماع گریز است.

وی این شبکه های اجتماع ستیز و اجتماع گریز را نمونه ای از شبیخون فرهنگی ذکر کرد و گفت: این پاسداشت خون شهدا نیست که ما دشمن را در پشت بام منازل خود مستقر کنیم.

به گفته وی، مباحث فرهنگی در کشور خوب کار شده است اما با توجه به سخنان مقام معظم رهبری متعالی نیست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)،در خصوص سومین محور سخنانش یعنی قرارگاه پدافند هوایی یا سیستم دفاعی ازملت ومملکت نیز با تشریح علل تشکیل آن به دستور مقام معظم رهبری در سال 87 برای مقابله با تهاجمات و حملات دشمن به مرزهای جغرافیایی، تاسیسات زیرساختی و بنیادی گفت: قرارگاه پدافند هوایی یگان تخصصی برای مواجهه با حملات هوایی است که به صورت فرامنطقه ای تمام تهدیدات و خطرات بر هم زننده امنیت و آرامش کشور را رصد می کند.

امیر سرتیپ اسماعیلی، با تاکید بر اینکه قرارگاه پدافند هوایی اولین سیلی خشم ملت را به صورت کسانی می زند که چشم طمع به این کشور دارند تصریح کرد:در تشکیل 3700 نقطه گسترش پدافند هوایی ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و حتی مبادی کشور تا به امروز که از زمان شروع جنگ تحمیلی حدود 600 نقطه، در طول جنگ تحمیلی 400 نقطه بود کسی به ما کمک نکرده است .

وی عدم وابستگی علمی و تجهیزاتی به خارج از کشور، نعمت قدرت تصمیم گیری بر اساس اراده مردم و منافع ملی و نعمت سرباز ولایت بودن را از دستاوردهای پدافند هوایی برشمردو گفت: ما جوانان نخبه و متعهدی را در این یگان داریم که دوران امام خمینی ، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را درک نکرده اند ومی گویند ما بهترین رادار را که نفس دشمن را حس کند بدون کوچکترین چشمداشت می سازیم فقط به مقام معظم رهبری بگویید ما را دعا کند.

به گفته وی، در عظمت دستاوردهای پدافند هوایی ایران همین بس که صدر اعظم یک کشور به خاطر پول و زور بدون اجازه ما نمی تواند از آسمان هوایی کشورمان عبور کند.

امیر سرتیپ اسماعیلی، در عظمت پدافند هوایی با اشاره به نشاندن هواپیمای متشکل از 108 نظامی آمریکایی که به عنوان هواپیمای مسافربری حامل زن و بچه می خواستند از آسمان ایران عبور کنند گفت: اطلاعات قرارگاه پدافند هوایی اعم از سپاه و ارتش متفق بر نظامی بودن این هواپیما بودند و گفتند این هواپیما باید بنشیند و تا خلبان از ملت و مملکت ایران عذرخواهی نکردند اجازه بلند شدن نداشتند.

وی، پدافند هوایی را جوان ترین نیرودر بین نیروهای مسلح دانست و گفت: دو سوم نیروهای پدافند هوایی جوانان نخبه و متعهدی هستند که دوران امام خمینی ، انقلاب اسلانی و دفاع مقدس را درک نکرده اند.

به گفته وی، دستاوردهای ما در پدافند هوایی پاسداشت پدافند خون شهدا است و ما دراین زمینه مثل بعضی کشورها که پول بیشتر میدهند تا مماشات کنند اهل هیچ گونه معامله و مماشات نیستیم.

امیر سرتیپ اسماعیلی، دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را کارخانه انسان سازی که تعطیل بردار نیست تاکید کرد و گفت: پدافند هوایی ایران با افزایش 3700 نقطه گسترش بیشترین اخطار هوایی را به هواپیماهایی که به مرزهای ما نزدیک می شوند را دارد .

وی در پاسخ به دشمنان که حرف خود را از زبان بعضی خبرگزاری ها اینگونه مطرح می کنند که گسترش 3700 نقطه پدافند هوایی ایران چه پیام صلحی دارد گفت:آیا ما با دادن بیشترین اخطار هوایی به هواپیماهایی که قصد تعرض به این مملکت را دارند آیا پیام صلح داریم یا نداریم.

به گفته وی، بر اساس اعلام نظر سازمان بین المللی هوانوردی دنیا که مرکز آن در کانادا است (ایکائو) جمهوری اسلامی ایران امن ترین آسمان خاورمیانه را دارد.

امیر سرتیپ اسماعیلی، در پایان افزایش سه برابری تعداد پروازهای عبوری دارای مجوز از آسمان هوایی ایران از تیرماه سال گذشته تا کنون را خاطرنشان کرد و گفت: در طول 24 ساعت شبانه روز بیش از یکهزار و 200 هواپیما ازآسمان کشور ایران با وجود نقاط حساس عبور می کند.

گفتنی است: یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش و 110 شهید محدوده پایگاه مقاومت بسیج شهید آیت الله سعیدی کاشان به مدت 2 شب در مدرسه آسیه کاشان با حضور مردم شهیدپرور و ولایت مدار این شهرستان برگزارشد.

اجرای زنده مارش نظامی قرارگاه پدافند هوایی ارتش، اجرای گروه تواشیح نورالزهرا(س)، مداحی حاج محسن افشاری، تئاتر و افراشتن پرچم حرم امام حسین(ع) در پایگاه از جمله برنامه های دومین شب این یادواره بود.

لازم به ذکر است امیر سرتیپ اسماعیلی، قبل از سخنرانی در یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش و 110 شهید محدوده پایگاه مقاومت بسیج شهید آیت الله سعیدی کاشان با دو خانواده شهید این شهرستان دیدار کرد و پس از مراسم نیز ملاقاتی با مسولان شهر از جمله امام جمعه، فرماندار، شهردار و بخشداردر خصوص راه اندازی فرودگاه کاشان داشت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.