وزیر جهاد کشاورزی:

بهره‌برداری طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان در سال 96

محمود حجتی دقایقی پیش در بازدید از عملیات اجرایی طرح تامین، انتقال و توزیع آب کشاورزی با لوله اراضی دشت سیستان گفت: مساحت خالص قابل کشاورزی طرح بالغ بر پنج هزار و 800 هکتار است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ حجتی اضافه کرد: بخش اول پروژه از تعهدات اجرایی وزارت نیرو شامل تأمین آب مورد نیاز این طرح توسط ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 5/3 مترمکعب در ثانیه با احداث بر روی کانال خروجی مخزن چاه نیمه چهار انجام می‌شود همچنین انتقال این آب بعد از پمپاژ توسط خط لوله به قطر 1600 میلیمتر از جنس GRP به طول تقریبی چهار کیلومتر منظور شده است.

وی ادامه داد: بخش دوم عملیات اجرایی پروژه که از تعهدات وزارت جهاد کشاورزی است شامل احداث انتقال آب در درون پروژه خط اصلی به طول 13 کیلومتر لوله از قطر یک‌هزار و 600 شروع و به قطر یک‌هزار و 200 میلیمتر از جنس GRP و شبکه توزیع آبیاری برای هر ناحیه آبیاری به روش کم‌فشار توسط خطوط لوله پلی‌اتیلن آب مورد نیاز را به قطعات زراعی توزیع می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: مجموع طول این خطوط لوله در این شبکه 240 کیلومتر از قطر 110 تا 630 میلیمتر است برای تحویل آب به هر قطعه زراعی از حوضچه انشعاب متصل به شبکه توزیع استفاده می‌شود که تعداد آن بالغ بر 2 هزار و 460 دستگاه است تعداد حوضچه‌های قطع و اتصال جریان آب در خط اصلی و ورودی هر ناحیه آبیاری 26 دستگاه انواع حوضچه شیر پروانه‌ای و تخلیه هوا پیش‌بینی شده است، شیرهای باز و بست آبیاری مورد استفاده در قطع و وصل خطوط لوله فرعی شبکه توزیع آبیاری به تعداد 122 واحد با اندازه‌های 600 تا 300 میلیمتر است.

وی گفت: این طرح در بازده زمانی سه ساله انجام می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال 96 به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.