یک کارشناس مسائل افغانستان گقت: دولت کنونی افغانستان نتوانست در مهار تروریسم موفق ظاهر شود.

مهار تروریسم بزرگترین چالش دولت وحدت ملی افغانستان است"حمیدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به محقق شدن برخی از وعده های انتخاباتی رئیس جمهور افغانستان گفت:  یکی از مهم‌ترین وعده‌هایی که دولت وحدت ملی افغانستان داد، ایجاد فضای آرام سیاسی در کشور بود.

این کارشناس مسائل افغانستان تصریح کرد: یک امتیاز دولت کنونی این است که رقبایی که می‌توانستند مقابل هم قرار گیرند، نیرو و توان کشور منازعه کنند را بین آن‌ها آشتی برقرار کرد.

وی افزود: پیرامون مسئله مبارزه با ناامنی که بخشی از آن مبارزه با تروریست است، با توجه به این که عوامل مختلفی را باید در ایجاد این مسئله در نظر بگیریم، دولت کنونی افغانستان نتوانست در مهار تروریسم موفق ظاهر شود و می‌بینیم که این دولت همچنان مسائل گذشته را تکرار می‌کند که دولت پاکستان در این امور دخیل بوده و باید ریشه تروریسم را ابتدا در این کشور خشک کند. البته شاین موضوع می‌تواند بخشی از حقیقت را دارا باشد اما اقدامات قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته است.

حمیدی گفت: مسئله گفت‌وگو با گروه‌های نظامی در این دولت نیز پیگیری شد و این موضوع می‌تواند کار مؤثری باشد. همچنین پیرامون مسائل اقتصادی، دولت اشرف غنی احمدزی برنامه مشخصی نداشته اما ارتباطات خود را توسعه داده است.

این کارشناس مسائل افغانستان خاطرنشان کرد: در حوزه همبستگی اجتماعی و فرهنگی طبعاً با توافق سیاسی که میان جناحین عمده حاصل شد، می‌بینیم که از اختلافات عقیدتی کاسته شده است و به طور کلی می‌توان عملکرد این دولت را مثبت ارزیابی کرد اما نمی‌توان آن را همچنان دولتی چابک نامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار