با صدور پیامی

دبیرکل حزب ندای ایرانیان درگذشت پدر شهید جهان‌آرا را تسلیت گفت

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با صدور پیامی درگذشت پدر شهید محمد جهان آرا را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان با صدور پیامی درگذشت پدر شهید محمد جهان آرا را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

 

انا لله و انا الیه راجعون.‬‎

 

مرحوم سید هدایت الله جهان آرا پدر شهید سرفراز محمد جهان آرا فرمانده شجاع سپاه خرمشهر، سبک بال پرگشود و به سوی معبود خود شتافت. به روح این سفر کرده به ملکوت و ارواح تابناک فرزند شهیدش درود می‌فرستیم. پدری که خالصانه و برای رضایت حق از عزیزترین سرمایه خویش گذشت تا روح قدسی آن طاهر ملکوت، حافظ و پاسدار نظام و میهنمان باشد. بی‌تردید آن ابوالشهید امروز در محضر حضرت حق میهمان فرزند شهیدش محمد است.

 

اینجانب به نمایندگی از حزب ندای ایرانیان از خداوند متعال علو درجات برای آن عزیز سفر کرده و صبر جمیل برای بازماندگان مسالت می‌نمایم.

 

مجید فراهانی - دبیر کل حزب ندای ایرانیان

 

جهان آرا که بود؟

 

 سید محمد جهان‌آرا (متولد ۹ شهریور ۱۳۳۳ خرمشهر) یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق بود که در زمان این جنگ بر اثر سانحهٔ هوایی در ۷ مهر ۱۳۶۰ کشته شد. به پاس خدمت‌گذاری وی در دفاع از خاک ایران و به خصوص ایستادگی در مقابل ارتش صدام حسین در مقاومت ۳۳ روزه خرمشهر)، بعد از سال ۱۳۷۰، به او درجه سرلشگری اعطا گردید.

 

جهان آرا در سال 1358 فرماندهی سپاه خرمشهر را به عهده گرفت و هم‌زمان جهاد سازندگی خرمشهر را نیز پایه‌گذاری کرد. با شروع جنگ دوش به دوش مردم از شهر دفاع کرد. بعد از سقوط خرمشهر و عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا مرحله جدیدی از جنگ آغاز شد. اولین گام شکستن محاصرهٔ آبادان بود. این پیروزی در مهر ۱۳۶۰ روی داد. به دنبال این پیروزی در روز هفتم مهر محمد جهان‌آرا و تعداد دیگری از فرماندهان راهی تهران شدند تا گزارش عملکرد نیروها را تقدیم حضرت امام خمینی(ره) بنمایند اما آن‌ها در میانه راه بر اثر سقوط هواپیمای پرواز هرکولس سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش ایران به فیض شهادت نایل شدند.

 

انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، حزب ، ندای ، ایرانیان ، پیام ، تسلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار