پای هنجارشکنی‌های احساسی به شعر شاعران جوان باز شد

هنجارشکنی‌های احساسی را می‌توان در شعر شاعران جوان امروز مشاهده کرد.

پای هنجارشکنی‌های احساسی به شعر شاعران جوان باز شدسیدمحمود علوی‌نیا، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به هنجارشکنی‌های شاعران جوان اظهار کرد: برخی هنجارشکنی‌های عجیب در شعر شاعران جوان دیده می‌شود. به عنوان مثال این شاعران کلماتی چون «قصاص» و «عباس» را با یکدیگر هم قافیه می‌کنند این مسئله در حروف «معین» و «همزه» نیز دیده می‌شود. شاعران جوان نباید از این هنجارشکنی‌های استفاده کنند.
 
وی افزود: در شعر برخی شاعران جوان به وزن و قافیه نمی‌شود این افراد اصول اولیه سرودن شعر را رعایت نمی‌کنند و مسائلی مانند هم قافیه‌کردن کلمات «وحی» و «نهی» را در بیت فردوسی که به عنوان اشکالات قافیه مطرح می‌کینم در شعر خود استفاده می‌کنند هنجارشکنی‌های شاعران جوان احساسی است.
 
این شاعر ادامه داد: هنجارشکنی‌های شاعران جوان باید علمی باشد اما این مسئله در شعر برخی از آنان وجود ندارد هر چند در میان شاعران جوان می‌توان، شاعران بسیار توانایی را دید که شعر آن‌ها آدمی را در تعجب وا می‌دارد.
 
علوی‌نیا با اشاره به وجود شاعرانی که در کشور ما با موضوعات آزاد شعر می‌سرایند و شاعرانی که در موضوعات اجتماعی در شعر خود می‌پردازند، بیان کرد: شعر امروز زبان بسیار نوین و تازه‌ای دارد هر چند در شعر این دوره می‌توان همان قالب‌های کهن شعری را مشاهده کرد در بین شاعران امروز ما شاعران جوان شاخص چون حامد عسگری و سعید بیابانکی نیز به چشم می‌خورد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار