مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران:

هر بشکه نفت تولیدی ایران در خلیج فارس مشتری دارد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: هم اکنون برای فروش نفت خام مشکلی نداریم و هر بشکه از نفت خام تولید شده در خلیج فارس مشتری دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید حافظی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد تأسیس این شرکت در منطقه عملیاتی بهرگان اظهار داشت: از هشت گرید نفت تولید کشور شش گرید آن در خلیج فارس تولید می شود . هم اکنون برای فروش نفت خام مشکلی نداریم و هر بشکه از نفت خام تولید شده در خلیج فارس مشتری دارد.

حافظی به چالش‌های موجود در این منطقه اشاره کرد و گفت: شرایط آب و هوایی و همچنین مخازن تحت‌الارضی که در این منطقه نسبت به خشکی وجود دارد از عوامل کاهش تولید در منطقه است همچنین نبود ماشین آلات یکی دیگر از مشکلات موجود در این منطقه می‌باشد.
 
وی ادامه داد: هر 100 بشکه‌ای که تولید می‌شود حدود 30 بشکه آن دارای نفت و 70 بشکه آن آب می‌باشد بطوری که 4 درصد حجم تولیدی آب است ای کاش در تولید نفت آب نداشتیم. 

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: علیرغم همه این چالش‌های بزرگ شاخص‌های خوبی را در کشور رکورد زده‌ایم.
 
وی ضریب بازیافت نفت خام از میدان‌های نفتی در خلیج فارس را 3.4 درصد اعلام کرد و گفت: بالا بودن ضریب بازیافت از این میدان‌ها به دلیل انجام مطالعات مرتبط و پشتیبانی مناسب است. 

مدیر عامل شرکت فلات قاره نرخ کاهش تولید در میدان‌های واقع در خلیج فارس را بالا دانست و گفت: این نرخ حدود 10 تا 12 درصد است؛ برای حفظ تولید نیازمند لجستیک مناسب، دکل، سرمایه و مدیریت خوب هستیم.
 
حافظی یکی از مشکلات تولید نفت از خلیج فارس را ضریب بالا آب همراه با نفت دانست و گفت: متوسط تولید آب همراه با نفت 40 درصد است اما گاهی این رقم به 70 درصد هم می‌رسد. ای کاش این مقدار آب همراه با نفت را نداشتیم؛ چرا که این موضوع برای تأسیسات ایجاد مشکل می‌کند.

حافظی ادامه داد: نرخ کاهش تولید در فلات قاره بالاست بطوری که 10 تا 12 درصد کاهش تولید در این منطقه داشتیم بنابراین برای نگهداشت و پایداری نیازمند لجستیک خوب، دکل، سرمایه و مدیریت هستیم به همین منظور مطالعات گسترده در میادین و نیز پشتیبانی آن توسط کارکنان صورت می‌‌گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، تولید ، مشتری ، صادرات ، بشکه ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار