تبریز؛

شناسایی 10 امام زاده در شهرستان اهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر از شناسایی 10 امام زاده در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ علی احمد زاده گفت: وجود امامزادگان بر تقویت اعتقادات دینی و مذهبی مردم مؤثر است که ایجاد اماکن فرهنگی در کنار بقاع متبرکه یکی از اهداف اوقاف و امور خیریه است.

وی از بازسازی بنای امام زاده روستای چشمه وزان و امام زاده روستای بهل کرده با همکاری بسیج دانشجویی خبر داد و افزود: مشارکت خیرین و مردم در حفظ و بازسازی بناهای امامزادگان شهرستان اهر ضرورت دارد و بنای جدید دو امام زاده در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع احداث می‌شود و این پروژه‌ها طبق نقشه مهندسی که مورد تأئید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی است اجرا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر گفت: هزینه بازسازی امام زاده روستای چشمه وزان بالغ‌ بر ۴۰۰ میلیون ریال و امام زاده روستای بهل بالغ‌ بر ۲۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه برخی از بقعه‌های امامزادگان به‌عنوان آثار تاریخی نیاز به مرمت دارند، ادامه داد: مرمت و بازسازی بناهای تاریخی بقعه امام زادگان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی صورت می‌گیرد.

احمدزاده با بیان اینکه ۱۰ امامزاده در سطح شهرستان اهر شناسایی‌شده است گفت: به‌ غیر از اینکه بنای دو امام زاده در حال احداث بوده، 7 بقعه دیگر نیز نیاز به بازسازی و مرمت دارند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.