اصفهان؛

زنان شاغل نباید از فعالیت های داخل خانه غافل شوند

امام جمعه اصفهان گفت: اغلب زنان شاغل ازفعالیت‌های داخل خانه غافل می‌شوند و این میتواند موجب بروزمشکلات و معضلاتی نظیرطلاق شود.

زنان شاغل نباید از فعالیت های داخل خانه غافل شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در جمع اساتید و سرمربیان حلقه‌های شجره طیبه صالحین استان اصفهان اظهارکرد: بعضی ازشغل‌ها واجب کفایی است که زنان به آنهامشغول می شوند،نظیر پزشکی و پرستاری وتدریس درمدرسه‌هاودانشگاه، اگر قرار است زنی شاغل شود نباید از فعالیت‌های مهم و لازم خانه غافل شود.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: متأسفانه فرهنگ غلطی راجع به خانه داری در جامعه ما شکل گرفته است به گونه ای که برخی از بانوان از این‌که خانه دار هستند خجالت می‌کشند در صورتی که خانه داری کردن بسیار مهم و با فضیلت است، خانه‌داری و مدیریت خانواده مسأله بسیار مهمی است، تمام تربیت‌ها در خانواده است و به همین جهت امام علی (علیه السلام) به مالک اشتر توصیه می‌کنند که اگر به دنبال انتخاب کسی برای مدیریت در جایی هستی بگرد و از یک خانواده خوب انتخاب کن.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان داشتن مدارک تحصیلی بدون داشتن هنر خانه‌داری را نامناسب و بی فایده برای زندگی کردن دانست و گفت: کاری که یک زن باید بلد باشد را مادران به دختران خود باید بیاموزند، همه مشکلات زندگی‌ها و علل طلاق در مواد مخدر نیست بلکه نداشتن توانایی و هنر خانه‌داری هم یکی دیگر از مشکلات مهم در زمینه زندگی مشترک و یکی از علت‌های طلاق در جامعه است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به لزوم برخورد صحیح و به دور از قلدری توسط مردان با همسرانشان خاطر نشان کرد: باید زن و شوهر رفاقت گونه با یکدیگر زندگی کنند، هر دو باید خانه را محلی برای آرامش قرار دهند، تنها خانه انسان است که مسکن نام دارد و مسکن یعنی محلی برای آرامش، خداوند محبت را بین زن و شوهر خلق کرده است و به مجرد ازدواج این محبت پیدا می‌شود.

وی ضمن ابراز تأسف از برخی بدآموزی‌هایی که در تلویزیون کشور ترویج می‌شود ابراز کرد: محبتی که با ازدواج پدید می‌آید مانند یک درخت است که نیاز به نگهداری دارد، در روایت داریم یکی از حقوقی که فرزند بر گردن پدر پیش از تولد دارد انتخاب مادر خوب است، فرزند این حق را دارد که مرد در انتخاب زنی که قرار است درآینده از او بچه دار شود و مادر فرزندش باشد دقت داشته باشد و انتخاب خود را مورد بررسی قرار دهد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) تصریح کرد: دختران نیز باید در انتخاب شوهر دقت کافی را داشته باشند، روحانیت باید به بیان این مطالب بپردازند، نباید از این مطالب مهم و مؤثر در جامعه غافل شد، باید به مردم آموخت که الگوی ما در زندگی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است، مادران بایدبا الگو برداری از حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به تربیت دختران خود بپردازند.

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن ابراز نگرانی از رواج تجمل گرایی در جامعه و در مسأله ازدواج اظهار کرد: باید تجملات و اسراف را کنار گذاشت، این مسائل مشکلی برای زندگی‌های ما شده است و لازم است که به آموزه‌های گذشته بازگردیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: زنان ، امام ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.