مصرف بی‌رویه لوازم آرایشی عامل بیماری‌های پوستی کشنده

لوازم آرایشی به عنوان یکی از عوامل شیمیایی می‌تواند عامل تشدید کننده بیماری‌های ژنتیکی پوست به ویژه نوع کشنده آن باشد.

مسعود گرشاسبی رئیس انجمن ژنتیک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  با تاکید بر این‌که لوازم آرایشی یکی از عوامل تشدیدکننده بیماری‌های ژنتیکی پوست است، اظهار کرد: مکانیزم‌های مختلفی در بروز و شیوع بیماری‌های ژنتیکی پوست به ویژه نوع کشنده آن وجود دارد که لوازم آرایشی به عنوان یک مکانیزم و عامل محیطی و شیمیایی می‌تواند باعث تشدید بیماری‌های ژنتیک پوستی و تبدیل آن به بیماری‌های کشنده پوستی شود.

 وی افزود: در حالت خوش‌بینانه اگر بیماری‌های پوستی خفیف در افراد وجود داشته باشد و به موقع با انجام آزمایشات ژنتیکی و تشخیص درست پزشک متوجه بیماری خود شوند. در دوران معالجات و درمان صاحب پوستی سالم خواهند شد.

 گرشاسبی تصریح کرد: در بیماری‌های خفیف ژنتیکی پوست اگر فرد بر اساس تشخیص و درمان پزشک معالج خود تمام موارد را رعایت کند، مشکلی برای وی به وجود نخواهد آمد اما اگر نسبت به نکات درمانی خود بی‌توجه باشد، بیماری وی تشدید و هشدار دهنده می‌شود.

 رئیس انجمن ژنتیک در پایان گفت: لوازم آرایشی به دلیل مصرف بی‌رویه آن به عنوان یکی از مهم‌ترین عامل تسریع‌کننده بیماری‌های ژنتیکی پوست محسوب می‌شود. این موضوع برای بانوان ایرانی نگران کننده است. علم ژنتیک برای پیشگیری از بروز این وقایع تلخ پوستی در میان بانوان، انجام آزمایشات و توجه به مصرف لوازم آرایشی را وضعیتی جدی و هشدار دهنده می‌داند.



 

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار