توضيحات روابط عمومي صداوسيما؛

ادعای پخش گزينشی جلسات برجام نادرست است

به دنبال انتشار برخي مطالب و گمانه زني‌ها در خصوص عملكرد رسانه ملي در نحوه پوشش جلسات كميسيون برجام، روابط عمومي صداوسيما ضروري دانست كه براي تنوير افكار عمومي توضيحاتي را ارائه كند.

ادعاي پخش گزينشی جلسات برجام، نادرست استبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پي انتشار برخي گمانه‌سازي‌ها و اظهارات غير دقيق درباره نحوه پوشش جلسات اخير كميسيون ويژه برجام به اطلاع مي‌رساند، رسانه ملي طي 7 جلسه برگزار شده كميسيون اقدام به ضبط و پخش اين جلسات نمود. از آنجا كه رسانه ملي ملتزم به اطلاع رساني دقيق، شفاف و حرفه‌اي است مشروح مذاكرات كميسيون برجام – بجز موارد بسيار خاص كه به امنيت و اسرار ملي مربوط مي‌شد و در مجموع چند دقيقه بيشتر نبود- بدون دخل و تصرف پخش شده است.

 لذا ادعاهاي مبني بر پخش گزينشي جلسات و اظهارات مطرح شده در آن نادرست و غير دقيق است. طبيعي است رسانه ملي در راستاي اطلاع‌رساني شفاف، حرفه‌اي و دقيق و آگاه‌سازي افكار عمومي، ضمن در نظر گرفتن مصالح ملي و مسئوليت اجتماعي به هيچ وجه تحت تأثير فضاسازي‌ها و اظهارات غير منصفانه و رفتارهاي منفعت طلبانه قرار نخواهد گرفت.

يادآور مي‌شود سازمان صدا وسيما براساس رسالت و وظيفه‌ ذاتي خود در طول 6 ماه گذشته قبل و بعد از اعلام جمع‌بندي هسته‌اي، تمامي ظرفيت‌هاي ممكن را در اختيار تيم محترم مذاكره‌كننده قرار داده و مسئولان محترم در برنامه‌هاي مختلف و متعدد اعم از اخبار و گفت‌وگوهاي خبري و برنامه‌هاي تحليلي، گزارش‌ها و تحليل‌ها و ديدگاه‌هاي خود را با استفاده از اين فرصت‌ها به مدت 1911 دقيقه بيان كرده‌اند كه 644 دقيقه آن در قالب استفاده از فرصت برنامه‌هاي گفت‌وگو محور رسانه ملي و مابقي بالغ بر 1267 دقيقه در قالب پخش سخنان ايشان در مجلس شوراي اسلامي و كميسيون‌هاي مجلس شامل، كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي و كميسيون برجام و نيز شوراي راهبردي روابط خارجي بوده است.

يادآور مي‌شود كميسيون برجام طي 4 جلسه در مجموع 893 دقيقه به تيم فعلي مذاكره كننده هسته‌اي و طي 3 جلسه در مجموع 856 دقيقه  به تيم سابق مذاكره كننده فرصت داده كه كليه اين جلسات از شبكه خبر پخش شده است.

به آگاهي مي‌رساند، براساس برنامه از قبل اعلام شده كميسيون ويژه برجام ، ضبط و پخش كامل جلسات كميسيون با تيم‌هاي مذاكره ‌كننده فعلي و قبلي براي آگاهي كامل افكار عمومي تا آخرين جلسه برگزار شده با تيم مذاكره‌كننده  انجام شد و بديهي است در صورت ادامه جلسات كميسيون ويژه برجام با تيم محترم مذاكره كننده، كماكان ضبط و پخش كامل جلسات پس از هماهنگي با كميسيون مذكور ادامه خواهد يافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: صدا ، سیما ، کمیسیون ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
ساعت پحش سخنان در بدترین زمان ممکن بود
Germany
احسان
۰۰:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
ما فکر میکنیم که دارید شوخی میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
سلام ، پخش برنامه ها کار درست و خداپسندانه بود و باعث افزایش بصیرت عمومی جامعه شد .
خدا خيرتا ن بدهد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
بعضی ها دوست دارندصدا وسیما شش دانگ دراختیارشان باشه.
آخرین اخبار