اسفنانی:شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری تشکیل شود

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت:اختصاص شعب رسیدگی به زمین خواری توسط قوه قضاییه موجب توجه ویژه به مسئله زمین خواری و جلوگیری از ارتکاب این جرایم می‌شود.

محسنی////اسفنانی:شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری تشکیل شود

محمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی قضایی  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌ در رابطه با برخورد گزینشی با زمین خواران اظهار کرد: برخورد گزینشی با مجرمین به خصوص افرادی که زمین خواری می‌کنند دو اثر منفی را با خود به همراه دارد که یکی از این اثرات عملی نشدن اجرای قانون جلوگیری از تضییع حقوق جامعه است و موجب نقض مکرر قانون می‌شود و مورد دیگر مجرم به تبع آن در جامعه مجازات نشده و اثر تنبهی  مجازات در جامعه نمود پیدا نمی‌کند.

وی افزود: گزینشی عمل کردن در برخورد با مجرمین موجب جری‌تر شدن برخی مجرمین شده و طمع افرادی را که زمینه ارتکاب چنین جرایمی دارند بر می‌انگیزد لذا قوه قضاییه باید نهایت دقت را در اجرای کامل قانون و برخورد یکسان با همه متهمین داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ایجاد شعبه‌های رسیدگی به پرونده‌های زمین خواری گفت: اختصاص شعبه‌های رسیدگی به زمین خواری در مراکز استان‌ها توسط قوه قضاییه موجب دقت و توجه ویژه به این مسایل و جلوگیری از ارتکاب جرایمی این چنینی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: منفی ، اثرات ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار