مقوله ازدواج در کشور متولی مشخصی ندارد

مشاور وزیر ارشاد اظهار داشت: ازدواج در کشور متولی مشخصی ندارد و اگرچه قرار بود بنیاد ملی خانواده تحت نظر رهبری تشکیل شود اما با توجه به وسعت مسئله در میزان کارایی چنین بنیادی تردید ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود گلزاری، مشاور وزیر ارشاد در امور جوانان و خانواده ظهر امروز 25 شهریور در نشست هم‌اندیشی مدیران مؤسسات فعال در حوزه خانواده و مشاوره ازدواج که در معاونت قرآن  و عترت وزارت ارشاد با حضور جمعی از مدیران مؤسسات قرآنی تهران و کرج برگزار شد ضمن بیان اینکه ضروری است با فرهنگ دینی و قرآنی وارد عرصه آموزش خانواده شویم اظهار داشت: فعال شدن نهادهای قرآنی در مشاوره خانواده ضرورتی است که مردم خواهان آن هستند.

وی مسئولیت نهادهای دولتی را نظارت، هدایت و حمایت بر شمرد و توضیح داد: معاونت قرآن و عترت می‌تواند منابعی جهت افزایش مؤسسات قرآنی در حوزه خانواده و همچنین ارائه آخرین مقالات داخلی و خارجی که با فرهنگ ما همخوانی دارد و پایان‌نامه‌های قرآنی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در جهت جمع‌آوری سوالات و پاسخ به شبهات وظیفه هدایت مؤسسات قرآنی را انجام دهد.

مشاور وزیر ارشاد در امور جوانان و خانواده با اشاره به ارائه مشاوره‌های غلط و مغرضانه در رسانه‌های خارجی تأکید کرد: باید همه مؤسسات قرآنی دست به دست هم دهند تا مشاوره‌ها و آموزش‌های قرآنی در زمینه خانواده و ازدواج به مردم ارائه شود.

در ادامه این نشست برخی از مدیران مؤسسات قرآنی در خصوص مواردی از جمله ضرورت وحدت عملکرد مؤسسات قرآنی،‌ابزار شناسی و مخاطب‌شناسی در جهت بهره‌وری بیشتر عملکرد مؤسسات و همچنین نیاز تشکیل مرکز مشاوره‌ای توسط معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین یکی از مدیران مؤسسات قرآن ضمن انتقاد از وجود نداشتن دغدغه کافی در مورد مسئله ازدواج در شورای انقلاب فرهنگی و موضع انفعالی مسولین در مواجه با رویداد‌های مخرب نسبت به فرهنگ ازدواج و خانواده‌ها خواستار تشکیل نهادی مستقل با در جهت رسیدگی به مسئله ازدواج شدند و تأکید کردند نباید منتظر بنشینیم تا افراد برای دریافت مشاوره به ما مراجعه کنند بلکه باید مراکز مشاوره را به مساجد و مدارس برد.

در پایان این مراسم گلزاری با جمع‌بندی مطالب اظهار داشت: ازدواج در کشور متولی مشخصی ندارد و اگر چه قرار بود بنیاد ملی خانواده تحت نظر رهبری تشکیل شود اما با توجه به وسعت مسئله در میزان کارایی چنین بنیادی تردید ایجاد شد به طوری که همه نهاد‌ها، وزارت‌خانه‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی باید برای حل مشکل ازدواج دست در دست هم دهند.

مشاور وزیر ارشاد در امور جوانان و خانواده از همه مؤسسات قرآنی خواست تا برنامه‌های خود را در زمینه‌های محتوا و عملکرد در ترغیب جوانان برای ازدواج و پاسخ به شبهات خانواده گریز، عملکرد سایت‌های همسرگزینی و روش‌های درست همسر‌یابی، مشاوره‌های قبل از ازدواج، کارگاه‌های آموزش برای همسران، مداخله بعد از ناسازگاری و شیوه مدیریت بعد از طلاق، طلاق را به دفتر وی ارائه دهند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار