حضور آمانو در تهران و بازدید از سایت پارچین

قرار است مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تیم همراهش در سفر به تهران، در محل نمونه‌برداری متخصصان ایرانی از سایت پارچین حضور داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز دوشنبه علی اکبر صالحی — رئیس سازمان انرژی اتمی ایران — از سفر یوکیا آمانو — مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی — به تهران خبر داد. این در حالی است که گروه 12 یا 13 نفره‌ای که قرار است او را در این سفر همراهی کنند، روز دوشنبه وارد تهران شدند.

این دیدار به موازات تحقیقات آژانس برای اطمینان از کاهش برنامه هسته‌ای ایران و صلح‌آمیز بودن آن انجام می‌شود. به همین منظور، ایران و آژانس انرژی اتمی بر روی یک «نقشه مسیر» درباره تعداد بازدیدها و جلسات و نحوه انجام آن‌ها  توافق کردند. پس از انجام تمام این اقدامات، آژانس انرژی اتمی 15 دسامبر (24 آذر) گزارشی کلی درباره نتایج بررسی‌ها منتشر خواهد کرد.

قرار است آمانو و گروه همراهش هنگام نمونه‌برداری کارشناسان ایرانی از سایت پارچین، در آن محل حضور داشته باشند. آمانو ماه گذشته به منظور کاهش نگرانی‌ها درباره بازدید از سایت پارچین اعلام کرد: تمام توافقات با ایران در این باره واضح است و با معیارهای  آژانس انرژی اتمی به طور کامل همخوانی دارد.

آمانو این اظهارات را پس از انتشار خبری درباره توافق محرمانه ایران و آژانس انرژی اتمی برای بازدید از این سایت بیان کرد. در این گزارش اعلام شده بود بازرسان آژانس اجازه ورود به سایت پارچین را نخواهند داشت و بر اطلاعات و نمونه‌های محیطی ارائه شده از سوی متخصصان ایرانی متکی خواهند بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
توطئه ای دیگر در راه است.
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۱۵:۴۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
آمانو ، امان از تو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
این نوشتش چرا بر عکسه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
مواظب جاسوس شماره یک س ای آ وموساد و... باشید
آخرین اخبار