رودهن؛

برای بازسازی برخی بقعه های فیروزکوه با میراث فرهنگی مشکل داریم

رئیس اداره اوقاف فیروزکوه گفت: برای بازسازی برخی بقعه های شهرستان فیروزکوه با مشکل میراث فرهنگی مواجه ایم .

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رودهن، حجت الاسلام والمسلمین اسفندیار در مورد مشکلات بازسازی و مرمت بقعه های متبرکه در فیروزکوه گفت: این بقعه ها میراث فرهنگی بوده و به ثبت رسیده اند و مدیریت آنها نیز در حوزه میراث فرهنگی می باشد .

رئیس اداره اوقاف فیروزکوه در شرح موانع پیش روی بازسازی بقعه های متبرکه فیروزکوه در ادامه این مطلب افزود: میراث فرهنگی هم تمایلی برای مرمت و بازسازی این بقعه های متبرکه در شهرستان فیروزکوه ندارد .

حجت الاسلام والمسلمین اسفندیار با تاکید براینکه میراث فرهنگی اجازه بازسازی و مرمت بقعه های متبرکه را به ما نمی دهد تا به راحتی این بقعه ها را با وجود طرح هایی که داریم بازسازی کنیم تصریح کرد: متاسفانه در این راستا منع قانونی داریم .

رئیس اداره اوقاف فیروزکوه اظهار داشت : مرمت و بازسازی بقعه های متبرکه یک اصل و سیاست مهم تلقی می شود و باید اجراشود تا شاهد تخریب بناها نباشیم .


11 مورد از بقعه های فیروزکوه مشمول سیاست طرح جامع بقعه های متبرکه

رئیس اداره اوقاف فیروزکوه گفت: سازمان اوقاف طرح جامع بقعه های متبرکه را برای کل کشور دیده است که در راستای این طرح یازده مورد انجام شده است که آماده بهره برداری و استفاده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسفندیار با بیان اینکه برخی پرونده های موقوفات در فیروزکوه پلاک فرعی هم دارند، گفت: از مجموعه موقوفات که در فیروزکوه وجود دارد ، ساختار تجاری هم دارند که برچسب غیرانتفاعی به آنها زده شده است .

رئیس اداره اوقاف شهرستان فیروز کوه در ادامه این مطلب با تشریح ساختار موقوفات ، افزود: شهرستان فیروزکوه حجم بالایی از موقوفات را در برگرفته است که بخشی از آنها هم وارد چرخه اقتصادی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین  اسفندیار در مورد سیاست ساماندهی بقعه های متبرکه در فیروزکوه تصریح کرد: سازمان اوقاف طرح جامع بقعه های متبرکه را برای کل کشور دیده است و فیروزکوه هم بابرخورداری از تعداد زیاد بقعه در این فهرست قرار دارد .

رئیس اداره اوقاف شهرستان فیروز کوه با تشریح بدنه این طرح اظهارداشت: بازسازی و مرمت و تجدید بنا در محتوای این طرح قرار دارد که از موقوفات و بقعه ها در راستای این طرح یازده مورد انجام شده است که آماده بهره برداری و استفاده است که با مهندسین اداره اوقاف این طرح انجام می شود .

انتهای پیام /س




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.