تحلیلگر اسپانیایی:

رژیم صهیونیستی با داشتن کلاهک های هسته ای برای جامعه جهانی خطرناک است

خسوس گنزالس کارشناس و تحلیلگر سیاسی اسپانیایی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی که صدها کلاهک اتمی دارد و هنوز پیمان منع گسترش اتمی را امضا نکرده، یک رژیم خطرناک است و این توانایی اتمی تهدیدی یرای صلح و امنیت جهانی بشمار می آید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان گنزالس با اشاره به خطر آمریکا و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی، عنصر خطرناکی است که توانسته به طور غیر قانونی و با کمک آمریکا بهخ سلاح های اتمی دست یابد.

این کارشناس با یادآوری این که رژیم صهیونیستی، هنوز پیمان منع گسترش سلاح های اتمی را امضا نکرد و در حال حاضر ، خارج از کنترل است، تاکید کرد که ایران بر خلاف این رژیم ، این پیمان را امضا کرده و به تمامی قوانین در این زمینه عمل می کند.

وی با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 و تلاش صهیونیست ها برای مشکل تراشی در این زمینه خاطرنشان ساخت که گروه های فشار یهودی، وحشت دارند که ایران به برنامه هسته ای خود ادامه دهد و به همین دلیل مساله ایران را مشروط به رضایت خود قرار داده اند.

گنزالس تصریح کرد: ایران در مذاکرات هسته ای ، قدرت دیپلماتیک خود را نشان داد. 

این کارشناس اسپانیایی با بیان این که تحریم ها باید به یکباره برداشته شود، ابراز داشت: من شکی ندارم که اهداف برنامه هسته ای ایران صلح آمیز هستند اما بر این باورم اگر این کشور بخواهد دارای فناوری سلاح هسته ای داشته باشد، آمریکا و رژیم صهیونیستی حق مخالفت با آن را ندارند زیرا هردو دارای بمب اتمی هستند.

وی در ادامه به تحریف ها و دست کاری های رسانه های غربی در باره واقعیت ایران اشاره کرد و گفت: عقیده های نادرستی در مورد ایران وجود دارد که ناشی از برنامه ی رسانه های غربی است که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی هدایت می شوند.

وی تاکید کرد: آمریکا می خواهد نظریه های خود را بر کشورهای دیگر تحمیل کند و از رسانه ها به عنوان یک ابزار مهم کار آمد استفاده می کند تا با ارزش های اخلاقی ایران مقابله کند و این ارزش ها را کم اهمیت نشان داده و این کشور را متهم به غیر دموکراسی بودن متهم کند.

گنزالس در رابطه با وضعیت کنونی خاورمیانه و تنش در یمن گفت : عربستان و هم پیمانان آن به بهانه های واهی وارد جنگ با مردم یمن شده است که در جریان حملات هوایی ریاض هر روز شماری از مردم بی گناه کشته می شوند.

این تحلیلگر در رابطه با نقشی که آمریکا می تواند در جنگ یمن داشته باشد، خاطرنشان ساخت: وضعیت بسیار پیچیده است و در حقیقت نمی دانیم نقش آمریکا در این بحران چیست.

وی تصریح کرد: سیاست ها ی آمریکا مرموز و پیچیده است اما همیشه می بینیم که گرفتار اشتباهات خود می شود و یکی از بزرگترین مشکلات آمریکا ، سردرگمی هایی است که در سیاست های خود دارد.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار