سفر وزیر امورخارجه مکزیک به قاهره در پی کشتار گردشگران این کشور

وزیر امورخارجه مکزیک به همراه نزدیکان قربانیان حادثه کشتار گردشگران این کشور بوسیله نیروهای مصری، به قاهره سفر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کلودیا روییز ماسیو، وزیر امور خارجه مکزیک، امروز برای دریافت پاسخ از دولت مصر و بررسی‌های بیشتر در ارتباط با حادثه کشتار گردشگران کشورش، عازم قاهره شد. 
این سفر به دنبال درخواست دولت مکزیک برای بررسی فوری ابعاد حادثه حمله سهوی نیروهای نظامی مصر به گردشگران مکزیکی انجام گرفت. خانواده‌های قربانیان این حادثه نیز او را در این سفر همراهی کردند. در این حادثه 12 نفر از جمله دو گردشگر مکزیکی کشته شدند.

مقامات مصری اعلام کردند این افراد هنگام حادثه، در منطقه‌ای حضور داشتند که به طور معمول هیچ گردشگری به آنجا نمی‌رود. آن‌ها همچنین اعلام کردند نیروهای نظامی مصر این گردشگران را با تروریست‌هایی که در این منطقه فعالیت می‌کنند و چندی پیش یکی از نیروهای نظامی این کشور را ربوده و سر بریده بودند، اشتباه گرفتند.

6 مکزیکی که از این حادثه جان سالم به در بردند به سفیر کشورشان گفتند آن‌ها برای صرف ناهار در کنار جاده توقف کرده بودند که ناگهان تعدادی هواپیما و بالگرد بر سر آن‌ها بمب انداختند. 

بسیاری از مصری‌ها در شبکه‌های اجتماعی از اظهارات مقامات کشورشان در ارتباط با این حادثه انتقاد کردند. مقامات مصری در اظهاراتشان، گردشگران را به دلیل رفتن به آن منطقه مقصر دانستند. این حادثه همچنین نگرانی‌ها را درباره آسیب دیدن صنعت گردشگری مصر افزایش داده است. صنعت گردشگری مصر به تازگی پس از سال‌ها هرج و مرج سیاسی و اقتصادی این کشور، به تدریج از رکود خارج می‌شد. حدود 10 میلیون گردشگر در سال 2014 از این کشور دیدن کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار