تحریم‌های اتحادیه اروپا در مورد بحران اوکراین تمدید شد

اتحادیه اروپا فهرست سیاه خود را در خصوص تحریم‌های ناشی از بحران شرق اوکراین تمدید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اتحادیه اروپا روز گذشته تصمیم گرفت تحریم‌های خود را علیه شخصیت‌های روس و رهبران جدایی طلب شرق اوکراین، که در بحران این کشور نقش داشته اند، برای شش ماه دیگر تمدید کند.

شورای اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بررسی وضع کنونی در اوکراین نشان می‌دهد توجیهی برای تغییر نظام تحریم‌ها و فهرست اشخاص و نهادهایی که شامل تدابیر تحریمی است، وجود ندارد.
مدت زمان تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه 149 شخص حقیقی و 37 شخص حقوقی روسیه و اوکراین امروز (24 شهریور) به پایان می‌رسد. بر اساس تصمیم روز دوشنبه اتحادیه، تحریم‌ها تا 15 مارس 2016 (25اسفند 94) تمدید خواهد شد.

افراد و نهادهایی که مورد تحریم هستند از دریافت روادید ورود به خاک اروپا محروم و دارایی‌های آنان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مسدود شده است.
در حالی که درگیری‌های داخلی در شرق اوکراین میان جدایی طلبان طرفدار روسیه و نیروهای دولتی تاکنون بیش از 6800 کشته بر جا گذاشته است، کیف، ناتو، اتحادیه اروپا و واشینگتن روسیه را به اعزام نیرو و ارسال اسلحه به شورشیان متهم می‌کنند. مسکو همواره این اتهامات را رد کرده است.

علاوه بر رهبران نظامی و سیاسی جدایی طلبان شرق اوکراین، که در پیوستن کریمه به روسیه در مارس 2014 نقش ایفا کردند، چندین تن از اعضای دولت روسیه و شخصیت‌های نزدیک به "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور این کشور، نیز در فهرست سیاه اتحادیه اروپا گنجانده شده‌اند.
روسیه نیز در پاسخ به اقدام تحریمی اتحادیه اروپا، فهرست سیاه خود را تنظیم و در آن شماری از شخصیت‌های اروپایی را نامطلوب بر شمرده و ورود آنان را به خاک خود منع کرده است.

از سوی دیگر، قرار است اواخر سال 2015 و پیش از تصمیم گیری در خصوص تمدید مجدد تحریم‌ها، اتحادیه اروپا به بررسی پیشرفت‌های به دست آمده در اجرای توافقنامه مینسک بپردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار