آخرین تحولات مربوط به بحران مهاجران؛

افزایش تدابیر امنیتی در مرز مشترک چک با اتریش/مخالفت لهستان با نظام سهمیه‌بندی اتحادیه اروپا درباره مهاجران

وضع مهاجران در روزهای اخیر بسیار بحرانی شده‌است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جمهوری چک روز یکشنبه اعلام کرد کنترل مرز مشترک خود با اتریش را به علت بحران مهاجرت افزایش خواهد داد. این تصمیم جمهوری چک در پی اقدام مشابه آلمان اتخاذ شد.

"میلان چووانچ" وزیر کشور جمهوری چک گفت: «جمهوری چک در حال تشدید تدابیر در مرز خود با اتریش است. اقدامات بیشتر بر اساس تعداد پناهجویانی که عازم جمهوری چک هستند، مشخص خواهد شد.»

جمهوری چک مسیر مهاجرانی است که به سوی کشورهای اروپایی ثروتمندتر مانند آلمان در حال حرکتند. جمهوری چک فقط ده ها درخواست برای پناهندگی را در موج کنونی پناهجویان ثبت کرده است.

جمهوری چک مانند برخی دیگر کشورهای اروپای مرکزی، از جمله لهستان، مجارستان و اسلواکی، با توزیع مجدد پناهجویان براساس یک نظام سهمیه الزام آور و اجباری که کمیسیون اروپا مطرح کرده است، به شدت مخالف است.

"بوهوسلاو سوبوتکا" نخست وزیر جمهوری چک روز یکشنبه اعلام کرد این نظام سهمیه « کارساز نخواهد بود »زیرا مهاجران خواستار آن هستند به جای آن که در کشورهای فقیر اروپای مرکزی باقی بمانند، به آلمان یا سوئد بروند.

روزنامه‌های آلمانی بیلد و اشپیگل نیز گزارش دادند آلمان تصمیم گرفته است در مرزهای این کشور با اتریش که هزاران پناهجو از آن عبور می‌کنند، به طور موقت توافقنامه‌های شنگن را درباره عبور و مرور آزاد در اروپا به حال تعلیق درآورد.

نخست‌وزیر لهستان نیز اعلام کرد این کشور نظام سهمیه‌بندی اتحادیه اروپا را درباره مهاجران نخواهد پذیرفت.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار