المپیاد دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور برگزار شد

هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور کشور به میزبانی همدان برگزار شد.

المپیاد دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور برگزار شدبه گزارش  خبرنگار‌ سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور کشور به همدان از 16 تا 21 شهریور ماه 1394 با حضور 31 استان و تعداد 1300 دانشجو، مربی، سرپرست و داور، طی دو مرحله  به محل برگزاری المپیاد وارد شدند. (ورود مرحله اول شانزدهم شهریور و مرحله دوم هجدهم شهریور ماه)
دانشجویان در ده رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، بدمینتون، تنیس¬ روی¬ میز، کاراته، تکواندو، شنا و دو و میدانی با هم به رقابت پرداختند.

اختتامیه دور اول رشته¬های انفرادی روز پنجشنبه 19 شهریور ماه ساعت نوزده برگزار گردید
اختتامیه کلی این المپیاد ورزشی روز  جمعه 20 شهریور 94 خواهد بود.

توجه به ورزش بانوان اولویت دولت یازدهم

غلامرضا شعبانی بهار معاون وزیر ورزش و جوانان در ارتباط با برگزاری المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان که با محوریت وزارت علوم در کشور برگزار شده گفت: این مسابقات با توجه به گستردگی وزارت علوم و وجود مراکز علمی متعدد در کشور تقریبا هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.
شعبانی بهار با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات بیانگر اهمیت مسئولان به موضوع ورزش در بین دانشجویان و جوانان است، عنوان کرد: مسابقات ورزشی که محور اصلی آنها بر روی فعالیت‌های حرکتی است، سبب ایجاد زمینه‌های سلامتی و شور و نشاط در بین دانشجویان و جامعه می شود.

وی افزود: یکی از اولویت‌های اصلی در دولت یازدهم توسعه ورزش همگانی و ورزش بانوان است وبرنامه‌هایی که در وزارت علوم در این راستا انجام شد و نتایج قهرمانی های ایران در این عرصه در سطوح فراتر از کشور موید این موضوع است.

او با بیان اینکه بانوان ورزشکار ایرانی مقام‌های قهرمانی بسیاری را از آن خود کرده‌اند، گفت: اخیرا عباسعلی قهرمان جهان، الهه احمدی قهرمان تیراندازی جهان، مه لقا جامه بزرگ مقام چهارم قهرمان تیراندازی جهان، نجمه خدمتی قهرمان جهان را کسب کرد و همه این موارد نشان می‌دهد که رشد و توسعه این بخش در کشور به خوبی انجام گرفته است.
شعبانی بهارناکید کرد: این اقدام با مشارکت این نهاد سبب می‌شود تا زمینه‌ای را برای توسعه ورزش همگانی در همه بخش ها و با محوریت خانواده در سراسر کشور داشته باشیم.

عبدالمهدی نصیر زاده مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه پیام‌نورنیز درخصوص برگزاری المپیاد ورزشی بانوان عنوان کردندکه ارتقاء فرهنگ ورزشی در بین دانشجویان هدف اصلی برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی است. عبدالمهدی نصیرزاده افزود: ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان یکی دیگر از اهداف المپیادهای ورزشی دانشجویان است و اگر بخواهیم محققان سالمی داشته و تحقیقات بکر انجام دهیم باید افراد سالمی در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: اعتقاد ما هم بر این است که تا بانوان ما ورزش نکنند، ورزش همگانی نخواهد شد و امیدواریم این شعار هرچه سریعتر محقق شود.
نصیرزاده یادآور شد: باید تیم‌های برتر را هرساله انتخاب کرده و به مسابقات المپیاد وزارت علوم و دانشجویان جهان اعزام کنیم.

وی  ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مسئولان استانی در برگزاری این المپیاد، ادامه داد: برگزاری این المپیاد کار یک ارگان نیست و ما کم‌وکاستی‌های موجود را می‌پذیریم اما هر چه جلو تر می‌رویم بهتر می‌شود به‌طوری‌که مراسم افتتاحیه واقعا عالی بود.

نصیرزاده با بیان اینکه بیش از 50 درصد پتانسیل ورزش بانوان کشور در این المپیاد گردهم آمده‌‍اند، عنوان کرد: مسابقات دانشجویان از سطح بالایی برخوردار بوده و حتی در برخی از رشته‌ها سطح مسابقات از مسابقات قهرمانی کشوری نیز بالاتر است.

معاون اداری و مالی دانشگاه پیام نور کشور با حضور در این رویداد ورزشی اظهار داشت: بیشترین جمعیت دانشجویی کشور در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند وبه سبب بومی بودن این دانشجویان، دانشگاه پیام نور از نظر شاخص های فرهنگی بسیار قوی تراز سایر دانشگاه هاست همچنین 25 درصد ورزشکاران قهرمان در مسابقات ورزشی جهانی از دانشجویان دانشگاه پیام نورهستند.

استاندار همدان نیز به عنوان آخرین سخنران این برنامه ضمن گرامیداشت یاد شهدای 17 شهریور گفت: همدان در این ایام خواستگاه بسیاری از جشنواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌ها است که جشنواره فیلم کودک و نوجوان به عنوان یکی از این برنامه‌‎ها از امسال مجددا به همدان بازگشت. 

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:از جمله افتخارات بزرگ دانشگاه پیام نور می توان به کسب مقام قهرمانی در رشته تکواندو در یونیورسیاد جهانی توسط خانم اکرم خدابنده دانشجوی دانشگاه پیام نور و نیز کسب قهرمانی تیم کاراته دانشگاه در مسابقات آسیایی اشاره کرد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر تغییرات صورت گرفته در المپیاد امسال اظهار داشت: تلاش ما بر این است که به سمت کیفی سازی حرکت کنیم و در این دوره ورزشکار نمونه اخلاق را معرفی کنیم و در هر رشته ورزشی، متخصصان مربوطه فرم های ارزیابی را مبنی بر تعیین ورزشکار و مربی برتر اخلاق تنظیم کرده‌اند.

 وی افزود: قریب به 2000 نفر ورزشکار دختر در این مسابقات شرکت می‌کنند که تعداد دانشجویان شرکت کننده به دلیل کیفی‌سازی سطح مسابقات، نسبت به سال‌های قبل کمتر شده است و حدود 60 تا 70 درصد ورزشکاران، دانشجوی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی هستند.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور در خصوص رشته‌های ورزشی هفتمین المپیاد اشاره کرد: تلاش ما بر این بود که 11 رشته ورزشی در دستور کار قرار گیرد، ولی متاسفانه به دلیل کمبود بودجه، رشته تیر اندازی در این دوره از مسابقات حذف شد.

نصیرزاده درباره میزبانی همدان گفت: با توجه به سوابق قبلی شهر همدان در خصوص برگزاری رویدادهای ورزشی کشور، ظرفیت بالایی برای برگزاری مسابقات در این شهر وجود دارد و قول حمایت نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی و معاون توسعه ورزش همگانی وزارت کشور نیز پشتوانه برگزاری المپیاد است.
او در رابطه با چگونگی انتخاب افراد در المپیاد اظهار داشت: کسانی سهمیه ورود به این مسابقات را دارند که در مسابقات قهرمانی سال گذشته جزء نفرات اول تا هشتم تیمی و اول تا سوم انفرادی برنده شدند.
این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: برای دانشجویانی که جزء برندگان نفرات اول تا سوم قرار گیرند، به ترتیب تخفیف50، 75 و 100 درصد در شهریه ثابت و متغیر اعمال می‌کنیم و جواز حضور در انتخابی تیم‌های ملی را کسب می‌کنند.
او همچنین در رابطه با برگزاری دو نوع المپیاد فرهنگی ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و المپیاد دانشگاه پیام نور در کشور تشریح کرد: یک میلیون دانشجو در بیش از یک صد واحد دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند و به علت گستردگی دانشجویان وجود و اهمیت المپیاد در دانشگاه پیام نور احساس می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان: ورزشکاران، سفیران فرهنگی استان همدان خواهند بود

دکتر صفایی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان همدان سابقه برگزاری مسابقات را در سال‌های گذشته نیز برعهده داشته است گفت:  این دانشگاه اولین المپیاد دانشجویان دانشگاه پیام نور را در گذشته میزبانی کرده و سال قبل نیز میزبان مسابقات قهرمانی کشوری بسکتبال دانشجویان پسر بوده است هم چنین  در سال 92  میزبانی مسابقات والیبال دختران  دانشگاه پیام نور را بر عهده داشته است.

وی استان همدان را دارای ظرفیت‌های بسیار برشمرد و تصریح کرد: استان همدان در هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌ پیام نور میزبان یک هزار 500 دانشجو به همراه داوران از 31 استان کشور در 10 رشته ورزشی است که باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود سعی بر معرفی هر چه بیشتر و بهتر استان همدان شود.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان افزود : ما به دلیل اعتقاد به حقوق اجتماعی زنان و توانایی بانوان برای حضور در عرصه‌های مختلف خواستار برگزاری مسابقات المپیاد دختران شدیم.
وی با تأکید بر اینکه هماهنگی لازم با نهاد‌ها و سازمان‌های مربوط صورت گرفته است،ادامه داد: استانداری، فرمانداری، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان  از جمله سازمان‌های مرتبط در برگزاری المپیاد هستند.

صفایی تأکید کرد: سالن‌های ورزشی دانشگاه بوعلی‌سینا، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و اداره کل ورزش و جوانان در برگزاری این مسابقات درگیر هستند.

وی دانشجویان حاضر در این المپیاد را سفیران فرهنگی دانست و تآکید کرد: یکی از اهداف برگزاری این المپیاد معرفی جاذبه‌های فرهنگی و توریستی استان به سراسر کشور است.

صفایی معرفی صنایع دستی استان را در این المپیاد یکی دیگر از اهداف برشمرد و افزود: کاپ‌های اهدایی به تیم‌ها از سفال لالجین و صنایع دستی ساخته شده است که در معرفی استان نیز نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار