تامین جهیزیه نوعروسان با پرداخت هزینه 4 میلیارد ریالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین از پرداخت 4 میلیارد ریال برای تأمین جهیزیه نوعروسان این نهاد خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هدایت صفری اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال بیش از 400 میلیون تومان برای تهیه جهیزیه نوعروسان کمیته امداد امام خمینی استان قزوین هزینه شده است.

وی افزود: این کمک هزینه‌ها برای 200 زوج تحت پوشش انجام شده و شامل پرداخت نقدی و تهیه کالاهای مورد نیاز بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین بیان کرد: به دلیل دادن انواع مشاوره مهارت‌های زندگی و همچنین قانع بودن نوعروسان، آمار طلاق در مزدوجین کمیته امداد پایین‌تر از آمار کشوری و کمتر از یک درصد بوده، در حالی که این آمار در کشور حدود 20 درصد است.

صفری با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی همواره تلاش کرده تا خدمات مختلفی را به خانواده‌های نیازمند زیر پوشش خود ارائه دهد، اضافه کرد: این نهاد با خدمات مختلف به دنبال رفع مشکلات و نیازهای محرومان است و این کمک‌ها متناسب با سن و شرایط افراد متغیر است.

این مسئول ازدواج را یکی از مهمترین نیازهای جامعه دانست و ادامه داد: در همین راستا کمیته امداد امام خمینی توان خود را به کار گرفته تا بتواند با همت خیران کمک هزینه جهیزیه را برای زوج‌های نیازمند فراهم سازد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین خاطرنشان کرد:  تلاش کمیته امداد امام خمینی این است که بتواند با استفاده از منابع مختلف در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند تلاش کند که در این بین البته مشارکت قشرهای مختلف مردم مؤمن و نوع‌دوست و خیران می‌توان این روند را تسریع ببخشد.

صفری با اشاره به اینکه تاکنون در طرح‌های خوداشتغالی و خودکفایی بیش از 21 هزار طرح اجرایی شده، تصریح کرد: از این تعداد طرح، یک هزار و 557 طرح در زمینه کشاورزی، هفت هزار و 300 طرح در زمینه دامپروری و چهار طرح در زمینه شیلات اجرایی شده است.

این مسئول اجرای دو هزار و 764 طرح در زمینه صنایع دستی، 108 طرح در زمینه فعالیت‌های صنعتی و معدنی و 10 هزار و 261  طرح خدماتی را نیز از جمله طرح‌‌های خوداشتغالی و خودکفایی دانست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین عنوان کرد: خانواده‌های مددجو در طرح‌های خوداشتغالی و خودکفایی ضمن توانمندسازی خودکفا شده و به طور طبیعی از بدنه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند و تنها ارتباط معنوی و فنی و تخصصی خود را با این کمیته ادامه می‌دهند.

گفتنی است؛ در این مراسم از خیران ستاد تهیه جهیزیه شهرستان البرز که توانستند بخشی از جهیزیه 60 نوعروس را تهیه کنند، تجلیل شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار