جام جهانی والیبال - ژاپن

اظهارات دستیاران کواچ پس از شکست به لهستان

رضا تندروان و رحمان محمدی‌راد درباره شکست تیم ایران مقابل لهستان اظهاراتی داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران چهارمین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی والیبال را با شکست پشت سر گذاشت.

رحمان محمدی راد پس از شکست 3 بر 2 تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان درمورد این مسابقه اظهار داشت: امسال ایران و لهستان برای ششمین بار مقابل هم قرار گرفتند و هر دو تیم شناخت خوبی نسبت به هم داشتند. فکر می کنم مسائل تاکتیکی که برای رویارویی با هم انتخاب می کنند کلید برد باشد. ما خیلی خوب بازی را شروع کردیم و شناخت خوبی از حریف داشتیم.

وی ادامه داد: با شروع خوب خود واقعاً حریف را غافلگیر کردیم. شاید یکی از سلاح هایی که لهستان در هر بازی از آن استفاده می کرد سرویس خوبش بود که در دو ست اول اشتباهات زیادی در این فاکتور داشتند. دریافت های خوبی هم داشتیم، اما با شروع ست سوم و با تعویضی که آنتیگا انجام داد توانستند سرویس های ما را کنترل کنند و حملات برنامه ریزی شده ای را مقابل ایران به نمایش بگذارند.

مربی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: از ست سوم سیستم بازی لهستانی ها تغییر کرد و به خوبی از سرعتی زن های خود استفاده کردند که این موضوع برای هر تیمی مشکل ساز می شود. از طرفی کورک هم با سرویس های خوب خود کمی ما را با مشکل روبرو کرد.

محمدی راد درمورد کارت قرمزی که داور در شروع ست پنجم به تیم ایران داد، تصریح کرد: ما در این مسابقه یک کارت زرد و یک کارت قرمز گرفتیم که فکر میکنم به دلیل هیجان بالای بازی بود. بازیکنان ذخیره هر دو تیم بعد از هر امتیاز خوشحالی می کردند که این شرایط برای هر دو تیم یکسان بود. بارها دیدم که نیمکت ذخیره لهستان چگونه بعد از گرفتن هر امتیاز خوشحالی می کنند، اما داور به آنها کارتی نشان نداد و نسبت به تیم ایران بلافاصله واکنش نشان داد.

وی افزود: در شروع ست پنجم نمی توانم بگویم که چه اتفاقی افتاد که داور به ما کارت قرمز نشان داد. وقتی دلیل این موضوع را از داور پرسیدم وی گفت که در مدت زمان 3 دقیقه ای که تیم ها باید در زمین حاضر شوند تیم ایران این کار را نکرده است، اما زمانی که ما فیلم بازی را دیدیم متوجه شدیم که هر دو تیم همزمان وارد زمین شدند. ما این اتفاق را به ناظر بازی هم گفتیم و توضیح داور اصلاً برای ما قانع کننده نبود. 

مربی تیم ملی والیبال ایران عنوان کرد: دست مان به جایی نمی رسید و نمی توانستیم کاری بکنیم. حالا قرار است در جلساتی که خودشان برگزار می کنند درخصوص این اتفاق هم صحبت شود و شفاف سازی کنند. بازی آرژانتین و ونزوئلا را دیدم؛ زمانی که بازی به ست پنجم کشیده شد کاپیتان ونزوئلا 5 دقیقه بعد از اینکه تمام بازیکنان در زمین قرار گرفتند خود را به زمین رساند و بدون اینکه داور به وی اخطاری بدهد بازی شروع شد. 

محمدی راد درخصوص دیدار با روسیه گفت: روسیه با تغییراتی که در سیستم بازی و کادر فنی خود ایجاد کرده است بسیار متحول شده است. موزرسکی و میخائیلوف در پست های غیر تخصصی خود بازی می کنند و با اضافه شدن تخیوتین شکل تیمی پیدا کرده اند و نباید فکر کرد همان تیم لیگ جهانی است. بازی این تیم با آرژانتین را هم از نزدیک خواهیم دید و با آنالیز دقیق مقابل آنها قرار می گیریم. شک ندارم بازیکنان مقابل روسیه هم با جنگندگی و با تمام وجود قرار خواهند گرفت.

رضا تندروان درمورد شکست 3 بر 2 تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان اظهار داشت: بازی دو نیمه داشت؛ نیمه اول به سود ایران و نیمه دوم به سود لهستان تمام شد. در ست پنجم هم که شرایط متفاوت بود که داور برای شروع این ست اشتباه کرد و کارت قرمز به تیم ایران داد. طبیعی است بعد از اینکه دو ست مقابل لهستان پیروز باشیم و پس از آن دو ست را واگذر کنیم تیم با مشکلاتی روبرو می شود.

وی ادامه داد: چند تعویض در تیم ایجاد شد که تاثیر چندانی نداشت، اما سرمربی تیم لهستان بازیکنانی را وارد زمین کرد که توانستند انرژی را به سایر بازیکنان بدهند. مشکل اصلی ایران در این مسابقه سرویس بود و باید بگویم که جدال سرویس را به لهستانی ها واگذار کردیم، چراکه هر تیمی که امروز بهتر سرویس می زد پیروز می شد.

تندروان درمورد جدال فردا با روسیه خاطرنشان کرد: برای اینکه در رقابت با سایر تیم ها بمانیم باید روسیه را شکست دهیم. بدون شک بازیکنان انگیزه خود را از دست نمی دهند و فردا شرایط بسیار بهتری نسبت به امروز خواهیم داشت. من فکر می کنم که با سه پیروزی هاماماتسو را ترک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار